Har inte märkt av några särskilda problem med mottagningen på mitt exemplar.
Ingen aning om glasets typ eller behandling. Men beträffande just repor så tror jag inte att någon av de lite roligare telefonerna som saluförs idag egentligen har några direkta problem med detta. I alla fall inte som på tiden då man hade plast på främst resistiva- och "icke touch"-skärmar. För då hade typ häften av telefonerna man såg ute på stan tydliga repor på skärmen...
Sedan finns det givetvis bra och bättre grejer, men för normalt "fick-slitage" så är det nog ganska skit samma idag.
Har förvisso tidigare i veckan lagt en beställning på skyddsfilm till telefonen, som iofs känns rätt meningslöst... Dessutom, än så länge finns det inte en minsta hint om repa (men det är ju knappast anmärkningsvärt efter bara en veckas användning)...
Kan förövrigt tillägga att min gamla Desire, som inte hade några coola varumärken bakom glaset, inte var känslig för exempelvis mynt och annat som man råkade ha i fickan när man försökte köra ner telefonen där. Förvisso beställde jag ändå ett repskydd efter några veckors användning, som en billig "försäkring" och extra skydd.
Last edited: Oct 27, 2012