Desire Z. Värd att köpa eller vänta?

Diskussion i 'Desire Z' startad av xDisast3rx, 5 dec 2010.

1. xDisast3rx

xDisast3rx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hejsan! Är ny här på forumet. så hjälp mig om jag postar fel osv. :P
    Jag är välldigt sugen på en Desire Z så jag tänkte bara höra era åsikter om den. Är den värd att köpa nu eller ska man vänta till våren när nästa våg kommer? Hur kommer processorn klara sig när gingerbread kommer? Kommer den kunna köa med 2.3? vad är nackdelarna med att klocka processorn? Är GPUn nått att ha om man jämför med iPhone 4? Kommer HTC Glacier eller Scorpion ha ett fysiskt qwerty?
    Tack för svaren och ha en bra vecka! :D

2. killen2times

killen2times Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjo!

Jag är själv ny på android telefoner.. men jag säger så här är du så sugen på desire z så köp den nu då.. Visst det kommer android 3.0 som ska vara så mkt fräckare, men 2månader efter det har släppts, släpps ju nästa (typ) menar det, de tar ju aldrig slut..

att vänta skulle i så fall vara för att det är någon extremt viktigt app/funktion du kommer vilja ha som bara fungerar på android 3.0..
    Men jag tror om du skeppar in eget ROM i desiren om du köper nu så får du säkert in android 3.0 ändå..

Ska tillägga att jag själv köpte desire z i veckan, jag är än så länge skit nöjd, men kommer säkert finna något jag saknar eller stör mig på..

Lycka till!

3. Json_81

Json_81 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Det kommer ju massa nytt, dualcore t ex. Men det har ju inte varit direkt gott om telefoner med tangentbord.
    Så är det viktigt och du inte har enormt behov av hög prestanda, slå till.

Kan säga oxå att när jag skaffade min hero märkte man direkt att luren var i tröttaste laget, det gör man inte med denna, den är riktigt snabb. Och jag har inte överklockat något, där verkar finnas rätt gott om utrymme.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk

4. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hade jag vetat i april att denna lur skulle komma hade jag inte skaffat den "vanliga" Desire. Gingerbread kommer den klara galant, och den spöar iP4. Titta bara hur mkt man trimmat den här. En annan sak som är skitbra är just tangentbordet. Det är sjukt störande att ha delad skärm när man skriver! :(

Som sagt: En grymt underskattad lur som är sjukt prisvärd med tanke på vad den har. Väldigt många har rosat den, även på Prisjakt. Själva utseendet är egentligen smak å tycke, även om designen är lite "udda". Men som vi alla vet är det aldrig fel att sticka ut! ;)