Det förhatliga facebook

Diskussion i 'Allmänt' startad av NoiseMaker, 22 maj 2010.

1. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag undrar om det finns nåt sätt att få facebook att inte lägga till "via facebook for Android" eller "via mobile web" i inlägg jag skriver.

En annan störande sak är när jag har valt "full site" så går den ändå tillbaka till touch-siten när jag klickar på facebook-loggan i övre vänstra hörnet.

Ja,jag vet att ni kanske inte kan göra så mycket åt det men jag ville bara beklaga mig lite.

Last edited: 22 maj 2010
  2. krivik71

krivik71 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör webbapplikationen istället för appen.

Men det kanske inte var svaret du ville ha? Vet inte hur man ska få appen att inte lägga till det.

3. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vad är det som.stör dig med det?

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Om man lyckas konfigurera Bloo eller Babbler rätt så är dom riktigt bra, vida överlägsna den officiella eller nån webvariant. Problemet med dem är dock att dom kan spöka lite när fb ändrar premissions, då brukar i & för sig utvecklarna hitta lösningar på det men det kan tyvärr ta tid & är inte alltid så lätt för användaren att hitta.

Körde länge babbler problemfritt men helt plötsligt så började det krångla så jag gick över till Bloo. Ställde in applikationsinställningarna men det fattades en massa i feeden. Googlade då en del & hittade fixen & efter det så går Bloo som tåget på min Hero & frugans Legend.

Det är enligt mig en stor skandal att google inte har större intresse att få till en officiell app som åtminstone är i närheten av det ifånarna får åtnjuta, Bloo är nära men tyvärr så brukar små problem dyka upp emellanåt & då får man lösa dem.

Webapplikationer är helt uteslutet, alldeles för begränsade möjligheter...

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Testa nån webbläsare där man kan ändra Browser Agent, har för mig att man kan ändra det i Opera.

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Om du vill köra "full-site" så ska du bocka bort mobile-view i webbläsarens inställningar.
    Då kommer du åt den "riktiga" webbsidan och slipper "sent from my android phone"