Det går inte längre att ringa med min mini...

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av realdexter, 16 jul 2010.

1. realdexter

realdexter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    sedan någon gång natten mellan i förrgår och igår fungerar det inte längre att ringa med min mini... När jag kollar inställningar för GSM får jag Nätverks- eller SIM-kortsfel... Har testat sim-kortet i min gamla lur och där fungerar det och har även testat ett par andra sim-kort i minin från olika operatörer, men inget fungerar, samma felmeddelande.

Vad göra? Befinner mig till råga på allt i Thailand just nu, så jag kan ju inte enkelt skicka den på reparation.

Kan jag ha fipplat med någon inställning som gjort detta? Minns att jag hade sista samtalet i förrgår kväll, sen dess vet jag inte om den fungerat. Wifi fungerar klockrent... (men det har ju inte med sim-kortet att göra)

2. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Testat de enklaste lösningarn? Stänga av, ta ut batteriet ett tag, rengöra kontaktytorna på SIM-kortet och i telefonen?

3. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Batteriet på mini ger jag mig inte på att ta ut... det sitter ju integrerat i telefonen. Stängt av har jag provat. Kontaktytorna för sim-kortet i mobilen är inte helt enkla att komma åt, och jag har provat med 5 olika sim-kort nu...

Ska testa att göra en uppgradering av mjukvaran i telefonen nu, om jag lyckas klura ut hur man fixar det.

4. realdexter

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Uppdateringen slutförd och telefonen fungerar igen!! MyBackupPro fungerade väl sådär... lade tillbaks alla appar men mycket försvann t ex anteckningar, bokmärken mm....