Problem: Det hände en liten olycka...

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av pools, 27 jul 2012.

1. pools

pools Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

...igår när jag tvättade bilen. Jag hade efter att ha tagit några bilder, stoppat S2:an i bröstfickan på skjortan. Vad händer då när jag böjer mej fram? Jo, den åker ner i hinken med varmt vatten och schampo i.:mad:
    I dag ser den ut att funka som den ska, med det undantaget att så fort skärmen släckts och jag tänder den igen, måste jag slå in pinkoden. Varje gång! Jag har provat med att starta om den. Tagit bort pinkoden, men inget av det hjälper. Måste jag kallboota den? Eller har ni någon annan idé? Vad händer om jag bootar om? Förlorar jag alla inställningar då?

Mvh.
    P-O

2. pools

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet löst! Jag gick in på inställningar, säkerhet, skärmlåsning, där stod det "säkrad med PIN" Ändrade till "Ingen" och problemet var löst! Varför det ändrats vet jag inte men nu funkar det som jag vill.

Mvh.
    P-O

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ouch ouch ouuuuuuch! Det absolut första du ska göra när du sumpat mobilen i något blött är att ta isär den så gott det går (ta ut batteriet och det) och lägga i en påse ris - och inte starta den förrän kanske... efter 24 timmar i ris! Ditt problem då låter riktigt jäkla mysko, och du bör kanske göra en Återställning om problemet håller i sig (om du har försökt allt annat).

Vid återställning försvinner:

- Appar (kan ställas in att automatiskt installera dessa igen)
    - Appdata
    - SMS, MMS...

Detta försvinner ej om du inte rensar USB-lagring också:

- Bilder
    - Filmer
    - Musik, etc.

4. pools

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Arbu!
    Du skrev nog ditt svar samtidigt som jag postade mitt. Vad jag gjorde var att ta ur batteriet och lägga den i solen ett par timmar. Och den torkade tydligen ur av det. Om det nu inte dyker upp nåra fel senare.:(

Mvh.
    P-O

5. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

I värsta fall kanske du bara botat symtomen och inte problemet. Fuktskador är luriga, tycker absolut du bör följa Arbus råd om att ta isär och stänga av telefonen, även om det gått ett tag så kan det kanske fortfarande finnas fukt kvar i den.

EDIT:
    Och du skrev ditt samtidigt som jag mitt :)

låter bra, det gjorde nog telefonen gott.

Vi håller tummarna!

Last edited: 27 jul 2012
  6. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Ristipset är bra. Drar åt sig fukt mkt bra.

7. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hahahaha, megakaos i Swedroid-världen, alla skriver samtidigt! För helvete grabbar, det här är ingen jävla Facebook-chatt, man får inte skriva samtidigt här! :O Fy fy! :) Skönt att det löste sig och att du hittade problemet ^^ Frågan är bara - har den på något sätt AUTOMATISKT satt på det där, eller har du på något sätt råkat göra det? ;) Om den gjort det Automatiskt kan det ju betyda att något är knäppt med mobilen, men... Håller den så håller den! :) Lycka till!

8. pools

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering

Hej igen!
    Måste uppdatera så ni får veta vad som hände.
    Telefonen funkade i två veckor, sen när jag hade slut ström i den, och laddade den,
    startade upp, så hittade den inte SIM-kortet. Skickade den på "undersökning" fick
    meddelandet: "Telefonen fuktskadad, kan ej repareras.:(:(:(
    Beställde en ny S2:a, S3:an är FÖR stor tycker jag. Lång leveranstid, fick min nya
    i tisdags. Som tur har den sjunkit i pris.:neutral:
    Kommer jag då att stoppa telefon i bröstfickan igen? Förmodligen, men ALDRIG när
    jag tvättar bilen.

Ha're!
    P-O

9. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ajfan, inte bra... Själv jobbar jag med tunnelbanan i Stockholm och jag har alltid telefonen i en halvöppen ficka när jag tvättar av vagnarna och batterier och lite sånt... Och telefonen är även i badrummet när jag duschar! :D Hehe, min mobil lär absolut ej kunna lämnas in på garanti igen utan att det klagar på att den är fuktskadad :P