Det här är sanslöst. Desires internminne försvinner

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av robinofstockholm, 1 jun 2010.

1. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Upptäckte nåt konstigt idag när jag laddade ner några program för skojs skull. Mitt minne blev fullt även om jag avinstallerade dessa program via Market.

Hade runt 74 MB när jag började leka.. och kvar hade jag ca 4MB även om installerade bort apparna !!

Hur är detta möjligt?? :cry:

Fick som sagt formatera om hela telefonen för att få telefonminnet tillbaka.. :mad:

Last edited: 1 jun 2010
  2. Nerre

Nerre Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Vilket minne var det du tittade på?

Android funkar som så att den behåller gamla (nyss använda) appar i minnet tills det behövs mer minne till nåt annat.

Den fungerar alltså inte som normala operativsystem att minnet frigörs direkt när man avslutar en app (eftersom i Android så avslutar du egentligen inte en app, du bara går ifrån den).

Det är gjort så för att det ska gå snabbt att växla mellan ofta använda apps.

3. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag menar det minne som finns i telefonen för lagring av program. Även om jag raderade väck en massa program så var minnet ändå nästan fullt.. hade typ 4MB kvar och då hade jag raderat väck alla tidigare nedladdade program.

Har även återstartat telefonen ett par gånger.. Trodde att jag skulle få tillbaks massor av MB.. men NIX

4. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag hade samma grej. Men de verka som att efter ett tag så kommer dessa meg tebax.

5. robinofstockholm

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hur lång tid tog det?
    Bra att veta till nästa gång.

Last edited: 2 jun 2010
  6. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Har ingen koll p de direkt. Men jag reagerade på samma sak som du. Men installerade apps så jag kom ner till 20 meg sen avinstallerade jag några och låg fotfarande på 20 meg men sen tänkte jag inte mer på de. Sen rätt vad de var så hade jag 60 utan att jag installerat eller avinstallerat.

7. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det har jag också blivit tvungen att göra en gång. Det var när jag haft telefonen nån vecka, och alla vet ju hur man håller på i början. Installerar och avinstallerar hela tiden. Till slut hade jag slut på minne hur jag än gjorde. Fabriksåterställning hjälpte, och nu är jag försiktigare, så jag har klarat mig till nu faktiskt. Men nu är det dags för rootning.

HTC, få tummen ur och ge oss Froyo så fort det går, vi behöver den.

8. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Bara en tanke .. Android kanske inte tar bort filerna med en gång, utan låter det ligga någonstans utifall att du vill ladda ner och installera om en app igen. Sen rensar den "Papperskorgen" vid behov eller jämna mellanrum.

9. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem. Enbart hard reset hjälpte.. men sen dess så har jag klarat mig. Men jag längtar efter froyo och A2SD så att jag får plats med google earth...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk