Det här med batteritid...

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av spirry, 27 jan 2010.

1. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har sett många klaga på batteritiden i Liquiden eller smartphones i överhuvudtaget, så jag bestämde mig senaste laddningen att utföra ett litet test.

När telefonen används minimalt, dvs. När jag sitter och studerar (Jag pluggar på distans, så jag sitter ändå vid datorn), och när jag sover så är enbart 2G aktiverat och wlan/data öht inaktiverat. I övrigt när jag inte använder datorn så är wlan eller 3g med data igång aktiverat så den syncar och allt det där, och nu, efter 4 dagar och 20 timmar så har jag fortfarande 19% kvar på batteriet och har precis satt i laddaren i mobilen, under denna tiden så är kanske ett 50-tal sms och 1-2 timmar samtalstid inräknat (Det är svårt att uppskatta).

Nu så förstår jag att detta ovan beskrivna inte är ett optimalt användande för alla, men jag måste verkligen undra vad folk gör när de inte får batteriet att hålla ens en dag, det känns bara som att vissa har orealistiska krav när det kommer till batteritiden för en smartphone.

Efter detta lilla test måste jag säga att jag personligen är mycket nöjd med de resultat jag har fått, för även de dagar jag har använt telefonen flitigt hela dagen så har jag inte haft några problem att klara mig dagen ut men vet nu också att om man vet med sig att man inte kommer att ha möjlighet att ladda telefonen inom nära framtid så finns det möjlighet att använda den sparsamt och istället alltid kunna vara anträffbar.

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag åker till jobbet lite innan 8 på morgonen. Då drar jag ut telefonen. Jag avaktiverar wifin, som får stå och synka på natten istället för på mobilräkningen, och sticker iväg.