Det jobbig fältet som dyker upp när vi skriver en text (PRO)

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av besa, 18 aug 2011.

1. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Hittade denna på XDA, jag har inte testat det ännu, men ska försöka ge mig på det i kväll.

(jag vet att det finns en tråd om detta någonstans, men hittar den inte)

Grejen är att man ska få bort den där rutan som tar upp en ganska stor del av skärmen när vi skriver med hårdvarutangentbordet. Jag stör mig rätt mycket på den iallafall.

Just nu ligger en beskrivning på sida 9 någonstans.

Getting rid of the "standard input" bar, lets get it down :D - Page 9 - xda-developers

2. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

ok, nu har jag fixat det. Fungerade klockrent.

Så här gjorde jag om någon är intresserad:

1, Tog en fil från Getting rid of the "standard input" bar, lets get it down :D - Page 9 - xda-developers från inlägg 89 i grå/svart tema, om man vill ha blått tema så finns det i inlägg 49.
    2, tog SuquashiInputMethod.apk och ersatte filen i /system/app med hjälp av rootexplorer. (kolla permissions först, så ni sätter rätt på den nya filen, annars lär det aldrig fungera)
    3, Rebootade i CWM och rensade dalvik case (vet ej om det sista behövs)
    4, av någon anledning krånglade det, så jag gjorde en vanlig reboot
    4, nu är fältet borta, symbolknappen fungerar som vanligt :-)

Man kan inte längre byta språk när man skriver, men jag känner inget behov av det.

Det gråa temat är inte riktigt lika det som jag har i cm7, men helt ok.

Fixa om ni vill, men ta backup på orginalfilen först om ni skulle sabba något. (jag tar självklart inte ansvar för era enheter om det skulle gå fel för er)
    För mig fungerar det perfekt och känner att den sista saken som har stört mig på på min pro äntligen är borta

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tråden rensad. Har ni inget att säga som tillför något säg inget. Har ni länken till den andra tråden skriv den då och anmäl denna så låser vi onödiga trådar.

x10_minipro, extrem och Snusdus gillar detta.
  4. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har hittat en fil som det bara är att lägga på kortet och sedan installera zip-filen prec som om du installerar en ny rom/uppdate via CWM! ;-) ...

xda-developers - View Single Post - Thread Discontinued
    Filen i ovannämnda länk är den jag använder och den funkar på både 2.2.* som 2.3.* ! :D

Jag hittar inte orginaltråden, men det är i vilket fall filen i länken som funkar för mig.....