Det lönar sig att klaga om man får problem. =)

Diskussion i 'Off Topic' startad av druiden, 21 jun 2010.

1. druiden

druiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någonting måste man ju göran är man misslyckas med efterätten :)

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det brukar löna sig att klaga men inte alltid.

För något år sedan köpte jag en påse mandelpotatis för att göra en smarrig potatisgratäng. Det var en 2kgs påse och potatisen var så dålig att när jag hade skalat och skurit bort allt man inte vill äta så var det typ hälften kvar vilket inte räckte till min potatisgratäng.

Lagom förbannad skrev jag ett brev till Swegro som stod som kundkontakt och fick svar efter några dagar att självfallet skulle det inte vara så och om jag bara skickade min adress och vad det kostat så skulle jag få ersättning. All denna info fanns givetvis i mitt första brev men jag skickade uppgifterna igen och det var det sista jag hörde från Swegro. Någon ersättning såg jag aldrig till.

Bättre var det när jag hittade en skruv i maten och skrev ett vänligt men argt brev till de ansvariga. När jag några dagar senare märkte att min pepparkvarn plötsligt blivit värdelös och började undersöka så upptäckte jag att skruven i maten kom från pepparkvarnen och inte från quorn-filén som jag trodde. När jag fick svar på mitt arga brev så förklarade jag vad som hade hänt och att de inte var ansvariga för skruven i min mat.

Efter någon vecka fick jag ett brev från Marlow foods som säljer den aktuella quorn-produkten. I brevet fanns 2 varucheckar och en handskriven lapp där det stod Tack för din ärlighet :)

3. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gratis quorn är aldrig fel.

Själv fick jag varucheckar på folköl från åbro efter att ha köpt 2 sexpack som smakade skit. Tror jag fick varucheckar till 4 sexpack.

4. druiden

druiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hahaha sista historien var ju underbar!

Vill minnas att min morbrors fru hittade något konstigt i en sån där pirog (billys eller dylikt) hon lade saken i en liten plaståpse och skickade till företaget. Ett par dagar senare hade det kommit en budbil med en massa piroger, pan pizzor osv. Det skall tydligen varit så mycket att hon fick springa över till sin mor och lasta över i deras frys samt ge bort en del till kompisar. :)

I övrigt fick hon aldrig svar på vad det var för något som låg där i.

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag fick presentcheckar en gång då jag mailade Herrljuga för att påpeka att deras light-cider och vanliga cider hade i det närmaste identiska etiketter som var oerhört lättförväxlade. Fick en presentcheck på 100 kr och några månader senare hade de bytt etikett på light-cidern.

6. druiden

druiden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha måste känts som en seger, får se om frödinge ändrar sina instruktioner på blåbärspajen nu :)