DHD startar om sig hela tiden efter uppdatering

Diskussion i 'Desire HD' startad av BLaDGuRu, 14 dec 2011.

1. BLaDGuRu

BLaDGuRu Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ett meddelande om att en ny uppdatering fanns att hämta för drygt en timme sen, och efter uppdateringen slutar min mobil inte att starta om sig. Den verkar vara igång något längre om jag använder den än om den är idle. Det rör sig oftast om bara några minuter innan den startar om igen, oftast går den direkt till bootbilden (htc i grön text med vit bakgrund) om den är i användning. Det finns inget, så vitt jag kan förstå, samband med dom saker jag gör när den startar om sig och nu börjar jag bli riktigt frustrerad.
    Jag får ingen kontakt med datorn så jag kan inte ta backup på allt som ligger i den och jag kan inte tillåta att allt försvinner...någon som har några idéer?

2. Droid119

Droid119 Guest

Hade som sagt gjort en återställning

3. BLaDGuRu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis det som jag inte vill göra, men den har hållit på att starta om sig hela natten och den håller fortfarande på. Jag pratade precis med en kompis som också har en DHD och hans startade om sig drygt 6 gånger innan det slutade, jag är säkert uppe i några hundratal...Jag har dock lyckats koppla den med datorn och kunnat kopiera över allt som finns på minneskortet och då borde det väl bara vara att formatera det och kopiera tillbaks allt ifall det är något corrupted?
    Kan också tilläggas att jag tog ut minneskortet i ett försök att kunna ta en backup på flashminnet och då skötte sig mobilen som den ska men jag hittade inget sätt att välja det inbyggda minnet som usb-disk. I vilket fall låter det ju som att något på mitt minneskort är generalknas...eller?

4. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min gjorde nåt liknande igår, har dock uppdaterat för några dagar sen och
    fungerat bra sen dess.

Jag tog ur batteriet och lät den ligga utan batteri i nån timme,
    tryckte på powerknappen utan batteri i.

Stoppade i batteriet och laddkabeln och lät den ligga på laddning i ett
    par timmar, batteriet var bra laddat innan också.

Nu har den fungerat bra sen dess förutom att ikonerna består av
    androidgubben som vanligt efter en krasch.

5. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

Har precis samma problem. Luren startar om efter max 5 minuter igång. Plockade ur minneskortet för att testa och det verkar fungera bättre.
    Telefonen har annars fungerat kanon i flera dagar efter uppdatering men nu i eftermiddags började det jäklas..

6. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Äsch

upptäckte precis att minneskortet kraschat, typ, massa program finns inte längre
    i telefonen bara ikonerna (som är androidgubbar).

Mycket skumt. Försöker köra en rescue på minneskortet, får se vad den hittar.

7. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201

MINA ENHETER

8. TheEdge

TheEdge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har haft ett liknande problem själv!

Min "launcher/sense" startades om när man tryckte på home knappen....först typ var tionde gång sen oftare och oftare! Sen kom jag på att jag inte ens gjort en omstart sen själva uppdateringen så jag startade om den.....då gjorde den typ 3-4 omstarter!

Efter dessa blev den riktigt seg och felet kvarstod med inte lika ofta!

Jag ringde HTC och fick hjälp med följande:

Gjorde soft reboot:

Ta ur batteri i minst 3 min.

Rensa data på 2 appar:

Båda heter HTC Sense en har HTC logga och där loggan ser ut som en homescreen.

Tänk på att när du kör reset data på den HTC Sense med homescreen loggan så försvinner alla grejer du har på dina homescreens så ta en bild innan så du kan få tillbaka det som du hade det innan!

För att rensa data:

Gå in i Inställningar - Program - Alla, leta upp de båda HTC Sense gå in på dem och där hittar du knappen rensa!

Efter att jag gjort detta så flyter min telefon på bra igen och homeknapp problemet har inte dykt upp!

Nu var det typ 1 timme sen jag gjorde detta så kan ju komma tillbaka!

Jag återkommer med update!

9. BLaDGuRu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har medvetet glömt bort allt det här under julstressen för att ta upp senare. Det jag har saknat mest har ändå varit att kunna ta bilder så fick köra med digikameran ett tag istället. Var ändå och köpte ett nytt minneskort för jag märkte att det var problemet. Nu är det så att det nya inte märks av alls av mobilen så det hjälpte inte heller. Jag får testa dom sakerna ni har skrivit så får vi se om jag ser någon skillnad. Jag måste bara hitta hur man kan ta en backup av det interna minnet innan jag gör det, för av nån anledning kan jag inte komma på hur man kopplar upp mobilens interna med datorn...

10. Chrille08

Chrille08 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ni som har problem med senaste uppdateringen till er DHD, och att den dör/hänger sig vid inkommande samtal etc…

Antingen kör du en factory-reset på din lur…

ELLER…

Ta bort din ”Facebook konto koppling”
    (inställningar -> Konton och synkronisering -> Facebook -> Ta bort konto)
    starta sedan om telefonen…
    Sen är det bara starta Facebook appen och logga in igen för att återkoppla kontot igen…
    Nu är det bara att tuta och köra…

Lycka till!

11. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Facebookproblemet är inte orsaken till min telefons dumheter.
    Efter att jag köpte nytt minneskort och installerat apparna igen så har den funkat bra tills idag. Startade om telefonen som vanligt bara och alla appar som fanns på sdkortet är borta och market säger att appen inte är installerad.. Skumt.

Not sent from an iProduct...

12. pebo

pebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag rensade HTC-Sense, den med bara HTC som logga och sen dess har det
    nästan funkat bra. :)

Startade om telefonen en ggn och då försvann alla program som var flyttade
    till sd-kortet...

Upptäckte däremot att om jag gick in i inställningar-program-hantera program och
    flyttade tillbaka programmen från sd-kortet till telefonen igen så fanns dom iallafall, hmm.

Ovanstående har bara hänt en ggn iallafall, de andra gångerna jag har startat
    om telefonen så har jag valt stäng av och sen startat den med knappen istället,
    då har alla program varit kvar hittils :)

Ska prova ta bort data för htc-sense med hemskärmsloggan också.

Tänkte ändå tänka om lite i hur jag organiserat mina program så det passar
    bättre för jobbet :)

Hur har det funkat för er andra? TheEdge tex? Har den funkat efter du rensade data?

13. BLaDGuRu

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok nu har jag fixat mobilen.
    Jag började med att rensa htc sense vilket bara tog tillbaks problemet att den startade om sig flera gånger efter varandra och gjorde mobilen i princip obrukbar (det enda problemet jag har haft den senaste månaden är att minneskortet inte känts av så jag därför har jag låtit det vara). När jag till slut fick möjlighet att rensa facebook så blev det ingen förändring. Efter att ha pratat med supporten (endast chatt, kändes väl inte så jättehjälpsamt) så sa dom använd htc sync och spara din information och kör sen en factory reset.

Självklart så ska det ju inte fungera alls för mig och jag kunde inte koppla ihop sync med mobilen. Kollade runt lite och såg att flera folk hade haft samma problem så jag skrev upp det viktigaste (trodde jag) och körde en factory reset. Nu fungerar mobilen som den ska, med ett minneskort och dessutom snabbare än innan, dock fortfarande ingen kontakt med sync och jag gjorde en ganska grov miss. Jag glömde spara alla kontakter och kalenderposter för hand då jag var så ivrig att sätta igång med reset att jag förlorade allt...så förutom dom problemen (problemet + mitt misstag) är mobilen c:a 90% up to date efter en hel dags pillande med apps mm...

Det blev med andra ord precis som jag hade trott, en factory reset där jag förlorar saker, av mitt eget fel, men ändå...hoppas att någon annan lösning hittas om det händer igen...