Problem: Dialer drar plötsligt en massa batteri

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av godfrog, 29 okt 2011.

1. godfrog

godfrog Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sedan någon vecka sedan så har dialer börjat dra en hel del batteri trots att jag inte ringer/tar emot några samtal. Den ligger ofta runt 10%, och ligger därmed över Android OS, cell standby, phone idle. Jag laddade nyss telefonen fullt, kopplade ur den och körde Spotify i 30 minuter. Dialer låg fortfarande över Spotify i batterianvändning....

Jag kör senaste firmware sedan dagen det släpptes, har inte haft detta problem tidigare och hade inte det precis efter uppdateringen. Någon med förslag vad det kan bero på?

2. charlie_don

charlie_don Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare,

Jag har exakt samma problem. Började strax efter 2.3.5. Hos mig ligger dialer på över 20% efter en hel battericykel.

3. godfrog

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har kvar detta problem. Har märkt att det försvinner om jag startar om telefonen, men så fort jag ringt ett samtal så börjar Dialer äta batteri igen.

Har varit nära 20% batterianvändning på Dialer nu...

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Hur blir batteritiden då? Är håller den luren vaken även när den bara ligger i idle?

5. SvartePetter

SvartePetter Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Händer min oxå lite då och då , startar då om. Har 2.3.3

$ $
    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk $ $

6. godfrog

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Svårt att säga hur det påverkar battertiden, eftersom det vid vanlig användning "bara" ligger runt 10%. Telefonen är vaken då och då men sover för det mesta (>90% av tiden).

Provade att ladda telefonen fullt och sedan lämna den över natten. Dialer låg då på 24%. Telefonen sov för det mesta men vaken ett par gånger.

Tråkigt om en bugg ska stå för såpass stor del av batterianvändningen i standby...

7. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är väl inget konstigt om du ringer på telefonen? Annars låter det lite skumt.

Kolla vad det är som väcker luren, sök på XDA efter better battery stats. En app som du kan kolla wakelocks med, finns på market också men den kostar där tror jag.

8. Alphashooter

Alphashooter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har märkt samma sak. Ibland förblir mobilen konstant vaken efter ett samtal och fullkomligt dränerar batteriet.