Dialpad/alternativ fungerar inte under samtal

Discussion in 'Galaxy i7500' started by jokrsolutions, Nov 1, 2009.

1. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

2. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjena!

Jag har detta problemet på min lur. Hur menar du att jag ska göra för att lösa det? Lyckas inte utläsa ifrån tråden du länkade heller :S

3. esseven

esseven Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Han menar att du ska gå till Applications och välja force close på Dialer och Dialer storage när felet uppstår..

4. jokrsolutions

jokrsolutions Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Han menar att du ska gå till Applications och välja force close på Dialer och Dialer storage när felet uppstår..

mm precis, har bara testat en gång. Vet inte om felet "återuppstår" när telefonen startas om.

5. jimli128

jimli128 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också råkat ut för det här nu. Att dialpaden inte fungerar under samtal.
    Det verkar som om att force close är vägen att gå frammåt nu.

Dock hittar jag inte ngt val för detta? Har gått in i "Hantera program" sen väljer jag programet jag vill avsluta, men hur avslutar jag det? Dvs Force Close???

6. Snailcookie

Snailcookie Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har också haft samma problem. Dvs skärmen reagerar inte när man trycker på den under samtal. Jag gick runt problemet genom att navigera med de vanliga navigationsknapparna under skärmen. "pil upp" för att markera Dialpad. OK, för att öppna Dialpad. Sedan är det bara till att "pila sig fram" och trycka OK på de siffror man vill trycka på. Går ganska bra faktiskt.

7. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

japp jag har oxå detta problem. funka i början men nu funkar det inte alls, skärmen reagerar inte alls på fingrarna bara med styrtangenten som sagt.

8. hackan

hackan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte om det ligger kvar något program för mig, men det brukar fungera om jag skakar telefonen lite, så tänds skärmen och jag kan trycka fram dialpad. Installerade något program som tände skärmen när man skakar, men inte säker på om jag har det installerat fortfarande.

9. spanga

spanga Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig har det inte funkat då jag ringt med hörlurarna ikopplade. Att först ringa upp och sen koppla i hörlurarna är lösningen för mig.

10. jimli128

jimli128 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ngn som har en bra lösning på det?
    Jag lyckas stänga ner knappsatsen och dialer. Då funkar det kanske under ett par samtal. Sen låser det sig igen och man kan inte använda touchscreenen.
    Fine att det funkar att använda sig av tangenterna, men det är inte så det ska vara.

Ngn??

11. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem

Har samma problem, kan inte säga när problemet uppstod, det har funkat för mej innan vet jag. Bläh.

12. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar nästan

För mig, om jag ringer så fungerar alla siffror om jag 1. Tar upp siffornar (måste göras med upp/ner ok knappen)
    Sedan håller inne menyknappen för att få upp tangentbordet, då får jag upp tangentbord för bara siffor. Dock fungear inte * och # i det. För att använda de knapparna får man vackert ta bort tangentbordet och trycka på * coh # med hjälp av styrkorset och OK knappen.

Hoppas att det underlättar lite iaf.

13. jalipur123

jalipur123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

för er som visste eller fortfarande har problem, för mig var det på grund av skärm skydd som var ivägen för sensorn i luren.
    Precis bredvid högtalaren så ser man sensorn, klipp bort den lilla biten från skärmskyddet så funkar det igen :D