Didgeridoo-app - någon som vill dela med sig av lite ljud?

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av brakjoller, 27 dec 2010.

1. brakjoller

brakjoller Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mest som övning men också lite på "allvar" knåpar jag ihop en liten didgeridoo-app som heter Didge Jam (en didgeridoo är ett musikinstrument som urinvånarna i Australien använder).

Appen har tre ljudbanker och fyra knappar att spela ljud med ur varje bank. Tanken är att starta igång ett basljud (ni vet hur det låter, "waommwaommwaoommwaoom" eller "moammmoammmoamm"...) ur en av ljudbankerna för att sedan "jamma" lite med lite olika extraljud (det klassiska skallet, till exempel, eller kanske en kokaburra) ovanpå detta.

Jag har spelat in ett basljud samt en "wow!" (hundskall, typ) själv men skulle gärna, om någon är intresserad, få in fler inspelningar om det är någon här som kan spela didgeridoo och redigera ljud. Jag är nämligen lite lat och har ont om tid (läs: småbarn) så just nu blir det inga fler ljud. Basljudet behöver vara loop-bart, dvs kunna gå om och om igen med så liten hörbar övergång som möjligt. Extraljuden, de man "jammar" med, bör stödja sig på samma basljud, om ni fattar, så att de smälter in bra.

Vore kul om någon nappar, men didgeridoo är ju inte så stort så jag blir inte speciellt besviken om jag inte får några svar heller... :)

Hej hopp!

PS. Om någon vill ha en kopia på min utvecklingsversion så fixar jag det på ett kick.