Problem: Didn't catch that

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Taftus, 16 jul 2015.

1. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Hejsan!
    Jag undrar om fler som har problem att använda voice till att skicka sms? Att säga "OK GOOGLE" är ingen problem och söka de man vill söka. Men just att besvara sms (Hangouts) går inte. Då får jag "didn't catch that" men att svara facebook messenger går utmärkt.

Blir lite irriterad då den skriver upp korrekta ord som jag säger men ändå ger mig "didn't catch that" detta händer endast när jag ska svara sms med klockan.

2. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    516

MINA ENHETER

Jag får oxo detta problem om jag har svenska på röststyrningen i google sök. Med endast engelska funkar det, dock har jag sett att andra lyckas ha både sv och eng och får det att funka, vet inte varför.

3. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Aha såg nu man kan ställa in google röststyrning på engelska, ska testa ha på både engelska och svenska i kryssad.

4. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Inställningen som normalt sett fungerar, dock inte alltid, är att på telefonen gå in i Google now -> Settings och där under "Search" väja English (generic) sedan under Voice välja både English (generic) och Svenska.

Testa och se hur det fungerar.

ttommymattsson gillar detta.
  5. ttommymattsson

ttommymattsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hade liknande problem men med telefonen och now inställd på endast engelska verkar det funka bättre

6. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Men kan du svara sms på svenska? Tänkte om den då känner igen när du pratar på svenska eller är det endast engelska som gäller då?

7. ttommymattsson

Mottagna gillanden:
    0
    Då funkar endast engelska för mig

8. Taftus

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Synd, hade velat kunna svara på svenska med Hangouts.

9. Virreviking

Virreviking Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77
    Jag har samma problem, och tycker det är så väldigt märkligt. Visst att den inte fattar kommandon, det är väl en femma, men när jag sitter och läser in sms så registrerar den ju och återger alla ord på helt korrekt svenska, men sen lyckas den på nåt förbaskat vänster ändå inte ta med den texten till sms:et.

Ett märkligt problem tycker jag! Varför måste klockan "förstå" något utöver ren text i detta läget? Så länge den registrerar orden så behövs ju inget mer i det läget!

10. ttommymattsson

Mottagna gillanden:
    0
    Har du ställt in telefonens system språk till Engelska och Google now på Engelska efter att jag gjorde det nu efter senaste versionen av wear så fick jag det äntligen att funka[emoji4]

11. Virreviking

Mottagna gillanden:
    77
    Vadå, att skicka ett röststyrt sms på svenska? Låter otroligt att man ska behöva ställa in engelska för att röststyra på svenska.

12. ttommymattsson

Mottagna gillanden:
    0
    Ja jag kan givetvis bara röststyra på Engelska med de inställningarna

13. Virreviking

Mottagna gillanden:
    77
    Okej, men då fortsätter jag tycka att det är märkligt att klockan fattar vad jag säger i massor av olika situationer men inte när det gäller sms och meddelanden.

Säger jag ex. "OK Google.... Navigera till Malmskillnadsgatan i Stockholm" så kommer den alldeles utmärkt förstå detta. Säger jag "Skicka ett sms till Oskar" så fungerar även det, men när jag då ska säga själva texten i SMS:et så fungerar det inte. Obegripligt konstigt.

14. ttommymattsson

Mottagna gillanden:
    0
    Absolut jag kan tyvärr bara hålla med jag har varit väldigt frustrerad över min klocka[emoji15] jag antar att du fabriksåterställt den ett par gånger redan? Lycka till och hoppas tråden håller i sig så vi kan hjälpa varandra att få ut mer av klockan mvh Tommy

15. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Detta har vart uppe i några andra trådar och det som framkommit är att det är beroende på appen du försöker röstskriva till huruvida det fungerar eller inte.
    Varför det är så har dock inte framkommit men man kan ju gissa att det har med saknade APIer mellan röstigenkänningssystemet och appen.
    Så även om röstigenkänningen tar ditt meddelande så får det bara "förstår inte" tillbaka från appen och ger då felmeddelande som resulterar i "Did not catch it"