Digital Arbetsplats

Diskussion i 'Applikationer' startad av andreas8912, 24 aug 2013.

1. andreas8912

andreas8912 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Skulle behöva lite hjälp med appar. Vill ha simpla och lättförståeliga. Det jag behöver hjälp med är.

1 En app som filutforskaren, ska kunna öppna ett mail spara filerna i det och sedan smidigt kunna gå till dem och öppna upp filerna.

2 Hantera och redigera pdf, gärna kunna rita eller skriva en kommentar.

3 Öppna upp en zip fil.

4 Redigera ett Word/exel dokument

5 Skicka tillbaka allt i ett mail

Jag hoppas att det finns en app där ute som klarar av detta. Har testat solid Explorer men verkade lite för avancerat för att alla ska kunna förstå den. Office pro är Ok men krånglig när man vill spara ändringar.

Kom gärna med förslag!

Tack på förhand :)

Edit. Detta ska utföras på en Sony Tablet Z

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Att du skulle få allt det där i en app blir nog svårt och det strider mot hur Android är tänkt att fungera. Varje app ska kunna få saker bra och det den inte kan skickar den vidare till en annan app.
    Berätta mer om vad för hårda krav du har (gärna också varför) och beskriv dina arbetsflöden. Det blir lättare att ge ordentliga tips som fyller dina krav.

1. Du sparar ner dina bilagor och öppnar dem sedan i ES File Explorer.

3. ES File Explorer. Packar upp och ihop filer.

4. Är det ett krav att Microsofts ganska låsta format ska användas (krav från kund eller från dig)? Om inte så är Googles dokument riktigt bra och du slipper maila dem fram och tillbaks. Dela istället dokument och få versionshantering och samarbetsfunktioner. Klockrent! Om du inte testat samarbete med dokument där så bör du göra det.

5. Valfri mailapp tillsammans med ES File Explorer. Välj din fil i ES File Explorer, tryck på Share och välj din mailapp.

Last edited: 24 aug 2013
  3. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Här är ett gäng appar som du kan kika närmre på. Själv använder jag numera enbart Google Drive och ES Fileexplorer samt en folder på Dropbox där filer synkas med kunder/klienter.

Microsoft Office
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.office.officehub

Hantera PDF
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.foxit.mobile.pdf.lite

ES Fileexplorer
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.estrongs.android.pop

Google Drive
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.docs

OfficeSuite Pro
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobisystems.editor.office_registered

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

4. andreas8912

andreas8912 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack jag ska titta igenom dessa.

Arbetsflödet i sig är att det kommer skickas arbetsritningar (pdf) samt arbetsbeskrivning och checklistor som ska fyllas i (word) och bilder.

När arbetet är utfört ska detta tillbaka med ifyllda checklistor och alt. Ändringar ska synas på arbetsritningen. Då det är personer mellan 20-60 års ålder som kommer nyttja det var jag ute efter ett program som klarade av allt för att göra det så simpelt som möjligt. Men som du sa verkar det inte gå.

ES file Explorer verkar hyfsat smidig att använda. Då man kunde Öppna zip filer och sedan skicka tillbaka zip filen med diverse ändringar via mail.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4

5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Mycket skulle väl ordnas genom att istället dela dokument ifrån google? Där har du möjlighet att dela ut dokument med de du vill och google hanterar så vitt jag vet word-dokument för redigering direkt på webben?

Inte säker men de har ju ett bra excel-liknande tjofräs som går att ändra i, samtidigt om det önskas, ifrån två ställen.

På detta vis blir det lite mindre arbete.

1) Du fixar klart dokumentet som skall fyllas i
    2) Delar dokumentet via e-mail
    3) Mottagaren ändrar i dokumentet
    4) Du tittar i dokumentet när du vill

PDF:en kan ju mailas ut. Eller delas genom samma sätt. Dessa två behöver väl inte ligga samlat i en zip?

Drive är rätt bra!

6. Helldude

Helldude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER