Din dummaste bedrift genom tiderna?

Diskussion i 'Off Topic' startad av beyorn, 21 jan 2011.

1. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Äh, tar faktiskt idén från Sweclockers tråd. ;)
    I alla fall, vad är din dummaste bedrift ever?

Jag har själv inte gjort någonting speciellt, kastat lite is på grannens nya BMW vilket resulterar i stryptag och svordomar.. :P

2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    hmmm...
    startade gräsbrand tillsammans med bästisen när vi var runt 10år.
    Fast i ärlighetens namn så skulle vi bara ha en liten brasa som spred sig *he he*

3. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag kan komma på tre stycken som jag vågar nämna. :P

1. Cyklade ner för en pulkabacke (Sommartid) på min BMX när jag var mindre. Jag körde åt helvete, slog huvudet i en sten och knäckte cykelhjälmen i två, jag blev omedelbart medvetslös. Jag gick hem med polaren, men allt jag minns är att jag gick upp för backen och att jag helt plötsligt var hemma.

2. I min yngre ungdom var jag och två andra ute på en raid och slog sönder postlådor, vilket resulterade i runt 20 polisanmälningar. Vi åkte på moppe, väldigt diskret! Vi blev snabbt igenkänd och fick ersätta alla med nya postlådor.

3. Åkte på bakhjulet med min moped och hade inte ögat på vägen. Jag frontade med min SO-lärare som kom i hans bil. Vilket resulterade i en mindre flygtur över mopeden och landade sedan snyggt på hans bil. Kostade mig ett par tusen.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Eh, jag väljer nog att inte berätta. Ni skulle nog svimma efter jag berättat allt dumt jag gjort :D

sent from my rooted X10 Mini using Tapatalk Pro

5. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Jag har gjort mycket saker.

En gång rullade jag med en lådbil och fick gå med gips i tre veckor.

En annan gång tog jag grymt lång sats med cyckel när jag skulle hoppa. Hoppet gick lite brant uppåt så när jag kom till hoppet tog jag en frammåtvolt och spräckte hjälmen + att jag skrapade upp pannan.

En tredje gång har jag också hoppat med cyckel. Denna gången tog jag överdrivet stor fart och landade i slutet av hoppet och skrapade upp hela underarmen.

Den sista gången jag kommer på nu är när jag och en kompis tömde en brandsläckare på skum. Sprinten var urdragen så det var bara att hålla in den det. Tur att det inte var en pulversläckare

6. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Aa visst va, här tar man åt sig uppmärksamhet :)

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

1. 6-7 år gammal cyklade omkull i en backe när jag körde rakt in i bakskärmen på min kusins cykel och skrapade sönder hakan så benet syntes samt fick ringklockan så den kom upp genom hakan ut i munnen.. trots det bara ett ärr på hakan idag ;)

2. 8-9-10 år minns inte.. högg av mig vänster tumme hos farmor och farfar och den är oxå funkis idag ;)

3. spräckte skallen nu för ca 1 år sen när jag var 31 år.. svimmade hemma och trillade rakt in i en elkontakt med vasst lock på och fick sy 7 stygn och förlorade nästan mitt högra öga.

4. drängfylla vid 21 års ålder som slutade med att jag lipade inför alla mina jobbarkompisar sittandes på ett elskåp och kastade ostburgare på en taxi för att han inte ville köra hem mig gratis.

härligt liv ;) tyvärr skulel jag kunna rabbla upp en 30-40 andra lemmar och annat skit som gått sönder jag är som en trasdocka... fast jävligt bra lagad ;)

8. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

just det glömde ju bästa fyllegrejen för ett par jobb sedan.. kanske en 8 år sen,.. vaknade dagen efter en blöt kväll ute utan kläder liggandes tvärs över sängen.. på kortsidan som en banan och hade hela högra armen ända upp till axeln full med torkad ketchup och till historian hör att jag inte hade nån ketchup hemma ;)

9. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Jag har inte gjort något själv men jag kan berätta om en annan. Det var på 70-talet så var han ute och cyklade och han hade inte spänt till knäppningen på hjälmen klokt och när han ruskade på huvudet föll hjälmen ner och han cyklade rätt in i en lyktstolpe. Den hjälmen han hade då var i metal vilket gjorde en stor avlång bubbel längs med hela hjälmen.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Bubbel?
    Vem gjorde det?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

11. tekken

tekken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    249
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    1. Tagit sönder en bussruta med en simpel hemmagjord slangbella och en liten grussten som fan inte var stor - 17lax (tur man hade försäkring)

2. Köpt en dator från ett jävligt dumt ställe som jag fått reparera och köpa nya delar till för att kunna fungera, dock fick morsan den och jag köpte ny. Men det var ju 8500kr åt skogen där.

3. Tvingade på min storebror för två år sedan att köpa en Sony Ericsson Xperia X1 åt mig, för han hade ju skapligt bra ekonomi. - 6995kr för en jävla SKITMOBIL. Ångesten jag har haft i ca 1 år när jag mognade till och fattade vilken sämst mobil det är.

4. Lade av med fotbollen och började sitta för mycket vid datorn.

5. Började med CS.

6. Sprängde nog ett 20tal postlådor för sisådär 3 år sedan. Sjukt omoget och ångrar det nu. Men fyfan så kul : D

7. Gjort många felaktiga val i livet som givit både positiva och negativa saker, trots allt lever jag ändå ett ganska bra liv.

Last edited: 22 jan 2011
  12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Sade lite mindre bra saker och tvivlade på mig själv så jag inte kom in på Cambridge. Nu sitter jag ju här ^_^

13. 12yearnerd

12yearnerd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Magplask från 5:an står högt på listan och sen har jag också kört sönder min morfars skrotbil på en åker...

14. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    När jag var 10-12 år gammal så stoppade jag en spik i en strömkontakt, trots att jag mycket väl visste att man inte bör göra det. Ren dumhet. Lustigt nog hände inget annat än att jag stod och skakade en stund och hade svårt som fan att släppa taget om spiken. Antar att gummisulorna på mina skor räddade mig.

15. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

När jag var liten så slog jag o en kompis i sönder mammas gamla Mercedes totalt. Jag tänkte att den ändå skulle väck så det var ju inga problem med det?? Skroten ist för försäljning blev det, tror jag, har aldrig kollat upp det..
    (Detta skrattar vi gott om nu för tiden för övrigt).

Sprängde så många postlådor att jag inte kommer ihåg hur många det är, (+någon skylt här o där). Speciellt en familjs postlåda, vi hatade hela familjen, gör fortfarande. De har inte postlåda nu för tiden, har inte haft på flera år. Det hänger plastkassar istället, de har gett upp hoppet.

Lekte doktor med en inkopplad lampa en gång när jag var liten, hade två gem som jag vek upp och började pilla med inne i sockeln eller var det kallas. Fick en stöt och var som en mumie i en kvart ungefär.

Kommer inte på mer just nu.

Last edited: 22 jan 2011
  16. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Har väl gjort några enstaka.
    Bla.
    *hemmagjorda smällare, modell större.
    *280km/h på e4an
    *en och en annan trafikincident.

Resten får döljas under ytan, alla är inte felfria ^^

17. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    När jag och min barndomsvän var runt , 10 år. Så lekte vi med tändare + frigolit, Vilket resulterade i svart brinnande sörja.

Denna sörjan hamnade under en trasig soffa i ett soprum (vi va ju tvungna att gömma oss), sedan gick vi därifrån och det var inget spec då.
    20-30 meter senare kommer jag på att jag glömt min keps där inne.

Öppnar dörren, Soffan brinner, fort som fan knacka på någon granne.

Det slutade med snack med farbror polisen och utegångsförbud i 2 veckor ... ^^

18. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Grymt Mannyb! Jag gjorde precis samma grej i den åldern fast jag använde en insektsnyckel. Kan minnas att jag fick en tryckare jag aldrig förut upplevt. Hade gummistövlar på betonggolv vilket jag är glad över.

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Dumma saker ja. Det har man väl gjort. Frågan är vilken nivå man bör berätta om ;)

Haha, jag också. Det var mindre roligt. Det var i garaget.

Sen skulle jag skarva en sladd en gång också. Det dumma var att jag glömde koppla ur sladden innan jag klippte till. Som tur var hade jag klippt med en tång med gummihandtag på.
    Det enda jag kommer ihåg var att det smällde till så in i helvete, det var något blåaktigt ljus och att jag "vaknade till" raklång på golvet. Tror att chocken gjorde att jag halvsvimmade eller något i den stilen.

20. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    En röd tråd här månne? Rejäl stöt/elchock som barn == androidfantast xx år senare.