Din ROM-lista - Sammanställning

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av kmadh, 3 jun 2011.

1. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej. Här sitter jag på kvällskvisten, letar ROMs som besatt. Jag tittar på en som använder en speciellt bra HBOOT, sen hittar man en annan som har mer features, sen hittar man GB, DATA++, A2SD osv.

Nu vill jag höra Swedroids medlemmar tala för den banbrytande mobilen HTC DESIREs utbud utav ROMs.
    Skriv ner 1-5 ROMs som du ÄLSKAT (och haft mer än 3 dagar)
    En kort beskrivning av vad som var bra samt dåligt.

• ROM namn samt version (el. hela beskrivningen, titta nedan)
      Vad var bra med ROMen.
      Vad var dåligt?
      Övrigt - Lägg till något som du vill trycka på eller bara skriva om om ROMen. Bra att ha med här är väl ifall du körde med eller utan sense, bytta kernels (räcker att skriva rekommenderad kernel för ROMen), DATA++, APPS2SD.

• [ROM-FroYo AOSP+CyanogenMod] DeFroST 6.1a 12/12: HAVS/FM/MODS/OTA

Bra: Riktigt sköna features och addons. Bland annat kunde man höja decibelantalet på aviseringar och ringsignaler. Ett eget program där du kunde ladda ner flertalet olika program samt diverse PACKS, bland annat olika KERNELS.
      Dåligt: Stabil i snitt 1 dag, sen var man tvungen att starta om mobilen, FC och massa jäklans låsningar. Något hackig och långsam vid diverse saker, typ öppna vissa program, få upp widget/program menyn på hemskärmarna osv.

Jag gillade ROMen för man kunde verkligen ändra i princip ALLT på den.

Jag hittade inte någon forumstråd som liknade.

Nåväl, hoppas vi kan få in minst 20-30 kommentarer och 50-150 favoritrommar hos medlemmarna. Räkna ut vilka som var populärast, varför och förhoppningsvis kunna sammanställa detta till en riktigt bra granskning utav favoritROMarna, så vi slipper frågor på forumet som lyder: Vilken Desire rom är bäst? ;)

Mvh kMADH <3

2. drench

drench Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

o herregud xD

Gillar skarpt iNsertCoinS och RCMixS
    Båda för att det kör gingerbread och även mycket från Sense 3.0 :) De är mycket snabba för att vara Sense och såpass mycket från 3.0 som jag gillar :)
    Växlar lite mellan båda dessa då jag inte kan bestämma mig vilken som är bäst även fast dom är i princip samma xD
    men dessa rekommenderas jag starkt :) finns både som A2SD+ med Stock HBOOT och A2SD med CM7 HBOOT :)

Finner inget direkt negativt med dessa, dom jobbar på för fullt båda två och dom gör ett grymt jobb :P upplever inga FCs eller något, är romen dom lägger ut ostabil så skriver dom att det är en test och den kan vara det :P

3. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

• CyanogenMod
      - En helt underbar ROM. Den är snabb och väl underhålld av sina tillverkare.
    • Oxygen
      - En minimalistisk ROM utan allt för mycket bloat. Snabb som vinden.
    • InsertCoin
      - En helt fantastisk Sense-baserad ROM. Den första ROM'en med Sense jag behållt mer än 2 dagar.
    • MIUI
      - Ett helt underbart verk av kinesiska entusiaster. Väldigt lik iOS och ett stort plus om man inte har något emot det utseendet. Många inställningar och riktigt flådigt utseende.
    • RCMix S
      - Denna är en stor del av basen i InsertCoin och är helt okej. Samma kommentarer som till InsertCoin egentligen.

Hoppas att detta är till någon hjälp :)

4. kmadh

kmadh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Drench, jag är riktigt sugen på någon av de ROMsen med cm7s HBOOT.
    Dagon: självklart är det till hjälp! Bra, korta och informativa förklaringar.

Tack båda två för era poster.