Din teve stödjer inte hdcp???

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av andersjohansson1984, 3 sept 2022.

1. andersjohansson1984

andersjohansson1984 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Någon som har någon aning om vad det menas?

Jag har boxer och den är inkopplad till en förstärkare och sen vidare till teven (allt i hdmi kablar).
    Det har fungerar hela tiden, men igår när frugan startade så fick hon ingen bra bild. Ljud kom men bilden gick inte att tyda. Hon kopplade då förbi förstärkaren och satte Boxers hdmi direkt i teven och då fick hon bild och ljud via teben.

Nu testade jag igen att koppla in via förstärkaren och då kom det först upp "din teve stödjer inte hdcp, byt till scart" och sen blev bilden kass.

Är det så att förstärkaren kanske börjar ge sig, eller kan det vara något annat skit? Jag testade en annan hdmi kabel från förstärkaren till teven utan resultat, testade även en annan hdmi port i teven.

Det har som sagt fungerat, sen bara helt plötsligt...

2. andersjohansson1984

Mottagna gillanden:
    10
    Nu kom allt igång. Jag slog ifrån strömbrytaren på grenuttag som allt sitter i och sen slog på det igen och då kom allt igång.

bernard gillar detta.
  3. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 371

MINA ENHETER

Kristy gillar detta.
  4. andersjohansson1984

Mottagna gillanden:
    10
    Läste allt det där, men det förklarade inte vad som var felet...

En annan skrev till mig på ett annat forum att det verkar som boxen eller tvn tycka att förstärkaren är opålitlig.

Men hoppas det bara var något vajsing som löstes genom att slå av strömmen helt och slå på igen...

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 371

MINA ENHETER

Felet är det som stod i felmeddelandet att boxen inte känner av att enheten som den är kopplad till har stöd för rätt HDCP version. Varför den tycker det kan beror på många saker...

Antingen saknas stödet, något har gått sönder eller så skickas inte signalerna som sig bör.

Kristy gillar detta.
  6. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 877
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Oftast kan en omstart lösa problemet. Jag har fått upp det någon enstaka gång med, verkar som handskakningen inte alla gånger är helt pålitlig.