DIR 615 vs Xperia Ray

Diskussion i 'Xperia ray' startad av CGD, 22 jan 2012.

  1. CGD

    CGD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi har i familjen under lång tid haft en D-Link 615 router. Dottern har haft en Xeperia Pro mobil. Allt har fungerat bra. Xperian har kunnat koppla upp sig trådlöst till nätet via routern.
    Nu har hon skaffat sig en Xperia Ray och nu är det problem. När telefonen kopplas upp mot nätet via routern dröjer det inte länge innan routern går ner för all kommunikation även den trådbundna. Routern måste stängas av, bryta elströmmen, helt under ett litet tag. När den sedan startas fungerar allt ett litet tag. Rayen är uppkopplad, men det varar bara en kortare stund innan routern går ner igen.
    Jag verkar inte vara den ende som har detta problem men finns det någon som fått det att fungera?
     
  2. Eraiser

    Eraiser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2
    Nu har jag inte en xperia ray men en HTC sensation som jag kör mot en dir 615. Jag fick uppdatera fw i routern för att det skulle fungera. Har du testat uppdatera fw?
     
  3. pirayan

    pirayan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
  4. CGD

    CGD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har senaste firmware 2.25. 2.27 skall betraktas endast som Beta. Har man uppgraderat till denna går det inte att backa tillbaka. Låter säkrast att stanna kvar på 2.25.
    Men om alla som har problem skriver till D-Link kan det kanske komma en nya firmware.