Direkt till Voicemail!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Sarahgbg, 9 aug 2010.

1. Sarahgbg

Sarahgbg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka inställningar skall man göra för att samtal från en kontakt sänds direkt till Voicemail?

Sarah

2. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Användarhandbok -> sid 7: Inställningar - Samtalsinställningar -> sid 87, automatisk blockering. Det borde hänvisa till voicemail på samma sätt som när röd knapp trycks vid inkommande samtal. Har inte provat själv (svarar alltid på mina samtal ;))

3. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Dessvärre har Samsung tagit bort detta alternativ när man redigerar en kontakt, men det finns två sätt att ordna detta.

Det snabbaste sättet är kanske att ringa numret (och lägga på), gå till samtalsloggen, hålla fingret på telefonnumret och sedan välja "Lägg till i spärrlistan".

Det andra sättet är att gå in på Inställningar > Samtalsinställningar > Alla samtal (då jag antar att du inte vill att personen ska kunna videosamtal heller) > Automatisk blockering > Lista för automatisk blockering.

Om du inte har använt funktionen tidigare så behöver du troligtvis aktivera den, vilket innebär att du även måste kryssa i rutan för "Aktivera automatisk avvisning" som du hittar i samma meny.