Problem: Display ändrar färg

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Mabrotnosh, 4 aug 2012.

1. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När jag surfar på min note på vita sidor ändras färgen hela tiden, ibland blir den vit och ibland ändrar den färg från vitt till mer åt gult och sedan tillbaka till vitt. Vilket gör att jag ibland tror att det är något fel på mina ögon. Är det någon mer som har det så här eller är det bara min telefon som har så. Läs gärna min andra tråd om skype för det är också ett problem jag har med min telefon.

Har haft den inne på lagning och använt den drygt en vecka och samma problem kvarstår, den skickades då till delta service och de bytte ut display modulen men problemet kvarstår. Ska jag/ kan jag skicka in den igen?

2. 5ye2

5ye2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Last edited: 4 aug 2012
  3. Mabrotnosh

Mabrotnosh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Blir bara så trött på att ha problem med telefonen som är köpt i slutet på maj använda den två veckor och sedan skicka in den på lagning, men får väl gör det en gång till då. Någon ny vara kommer jag dock inte få och det gör mig sur, för detta är liksom inte godtagbart. Den kommer ännu en gång skickas till delta service för samma problem en gång till och så kommer display modulen bytas en gång till och de kommer göra ett långtidstest som innebär att någon idiot använder min telefon och gör den ännu repigare. Den skickades icke repig och kom tillbaka med slitet bakstycke och repig överkant. Kul!!

4. Lukas

Lukas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Det har skrivits en hel del om Notes problem med att skärmen skiftar i olika färgnyanser. Bland annat här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1336187 och det finns även en Facebookgrupp ägnad problemet här: https://www.facebook.com/pages/Samsung-Galaxy-Note-Screen-Issues/154264438017212 .
    Min första Note hade det problemet men färgskiftingarna framträdde i någon rosaaktig nyans och inbland även i blå. Eftersom luren var då bara en dag gammal så skickades den tillbaka som ett DOA-ärende. Fick en ny, felfri tillbaka efter några veckor. Om felet inte är lagat så tycker jag du borde skicka in den på nytt. Kommer inte ihåg nu men det är ett begransat antal gånger man måste gå med på att låta de laga samma fel (tre?) innan du har rätt att häva köpet och kräva pengarna tillbaka.