Fråga: Displaybyte

Diskussion i 'Xperia V' startad av Stogge, 23 mar 2014.

1. Stogge

Stogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av att byta display på egen hand? Vars finns den billigaste återförsäljaren av displayer till xperia v? Och hur lätt/svårt är det att föra det själv? :)

2. MissCash

MissCash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Tittade runt en del på Ebay när min skärm pajade för några månader sedan. Vad jag kunde förstå av diverse guider var att det tydligen är rätt svårt att byta om man är rookie. Man måste bända bort skärmen och grejer. Jag vågade inte! Annars kostar väl en LCD+digitizer (vilket jag tror är det man ska ha..) runt 3-400 på Ebay och diverse svenska importsidor.

Hittade billigaste bytet på Mini-El.se (795 kr) som jag kan rekommendera. Gick mycket fort och skärmen har funkat som den ska! Finns även diverse butiker utan hemsida som erbjuder lägre priser har jag sett efteråt, i alla fall i Stockholm. Ett tips är att kolla upp företag på Rejta och sådana sidor innan du lämnar/skickar in någon mobil!

Stogge gillar detta.
  3. texas

texas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

köpte display ink ram från ebay till min + brors. klarar nog en normalbegåvad person att byta utan några större problem. enda lite pilliga var antennkabeln tyckte jag.. köpte en extra display ink frame . Den kan du få köpa av mig ifall du inte orkar vänta typ 2-3 veckor från kina

Stogge gillar detta.
  4. Stogge

Stogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag får tacka för svaren! Ska undersöka lite närmare vad som är billigt och sådär. Så får väl se hur det slutar :)