Displayskydd till Mini Pro

Discussion in 'X10 Mini/Mini Pro' started by Mizz Mezz, Jul 20, 2010.

1. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har en Mini Pro och undrar om det går att använda samma displayskydd på den som till minin?

2. xunil

xunil Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det går, du får skära till skärmskyddet lite på toppen. Annars fungerar det fint :)

3. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Borde det inte finnas zagg's invisible shield till pro snart? Tycker jag frågat runt i alla butiker nu utan lycka.

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Finns hos Webbhallen. Jag beställde en till butiken i Malmö för två veckor sen men ordern står fortfarande som "under behandling" :(

5. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var ju det jag menade. Finns nätbutiker som "säljer" dom, men ingen har dom hemma verkar det som.

6. Mizz Mezz

Mizz Mezz Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Last edited: Jul 26, 2010
  7. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ni provat Invicible shield? Jag köpte full body och för mig dög den bara till att få en schysst gummi, icke halkig baksida på min vita x10:a jag hade.

Framsidan fick jag slita bort efter halva dagen då jag fick inget glid på displayen. Hygglig friktion, hade jag fortsatt hade jag fått en vattenblåsa!! :P

Jag kör med bara originalskyddet som földje med.

Jag har även fler inlägg här på swedroid där jag klagar på hur otroligt bökigt det är att få dit Invi.... Shield.

My point of view... :)

8. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade invisible shield på både min iphone samt desire och var riktigt nöjd. Tyckte inte alls att det var svårt att få på dom. Antar att övning ger färdighet ;)

9. Aez

Aez Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det bara jag som har problem med det medföljande skärmskyddet? Att det inte har någon bra passform då mini pro inte är helt slät på framsidan?

Är inne på min andra Mini pro nu och på båda jag haft så sitter sensorerna uppe till vänster som i små gropar vilket gör det omöjligt att få skärmskyddet att ligga slätt. Även runt skärmen får man som en liten ram med luft, speciellt i hörnen.

10. DonRon

DonRon Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har exakt samma problem. Retar mig som fan på all luft som inte går att få bort. Vi får helt enkelt vänta på invisible shield. Bästa displayskyddet som finns enligt mig.

11. Fredriks

Fredriks Android Medlem

MINA ENHETER

Samma problem för mig. Gav upp SE:s original och köpte billigt skärmskydd
    på Elgiganten. Hama hette det, 2 st för 39 kr. Dessa får man klippa till själv
    men det var inga större problem,det viktiga är att runda hörnen så man inte fastnar i något och viker upp hörnet.
    Det skyddet var tunnare och mer följsamt vid applicering vilket gjorde att det
    inte blev några bubblor någonstans. Dessutom var det så billigt att man kan byta så ofta man vill. Har haft mitt i 3 veckor nu och det ser fortfarande nytt ut så det verkar ganska slittåligt (än så länge)