Knasiga kommentarer...
För det första: S-View = behöver ej skärmskydd = NEJ

Kommer det in något större smuts mellan skärmen och s-view så är det kört !
Och egenskaperna på skydden är olika beroende på märke/modell..
Copter/zagg: Försärmar glidförmågan.. gummimaterial, försämrar kontrasten på skärmen men ger ett bra skydd (jag har detta medans jag väntar på Glas.TR)
Spigen:
länk
Här finns lite olika..
Steinheil:
UltraCrystal: Känns nästintill lika dant som vanliga skärmen, bra glid, super "clear" = samma skärmkvalité, syns nästan inte att det är där (jag hade en på note 2 i ett år, såg helt ny ut hela tiden) DOCK så blir den lätt kletig med fingeravtryck osv..
UltraOleophobic: Denna blir inte lika kletig alls, väldigt lätt att rengöra.
UltraOptics: superskön att ta på, nästan omöjligt att få fingeravtryck på; MEN försämrar kontrasten väldigt mycket.. ser nästan ut som döda pixlar överallt
Sedan finns ju deras GLAS.T och GLAS.TR
Dessa är en glasskiva som man lägger på skärmen, visst den blir lite tjockare, men det är det klart värt! Glaset har alla bra egenskaper! Håller borta olja och fingeravtryck, lätt att hålla ren, helt otroligt skön att ta på, glider lika bra som originalskärmen, försämrar inte bilden.
GLAS.TR (R = rundade kanter runt om -> mycket skönare att ta på och mer hållbar)
Det finns ju BodyGaurdz glasskydd också, dom har dock ej den med rundade kanter, men är billigare och har massa bra fördelar som man kan läsa på deras hemsida....
Jaa, hoppas att detta hjälper någon
Ett till svar: Vanliga skydd funkar skitbra med s-view cover (jag har detta) Glasskydden vet jag ej ännu, återstår och ser, får min nästa vecka eller så
Click to expand...