Fråga: Displayskyddstråden för Noten!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av enmil, 1 mar 2012.

1. enmil

enmil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

y0!

Det finns ju en för skal och fodral så här kommer en tråd där du kan tipsa om displayskydd för Noten.

Startar denna tråden för att jag skulle hjälpa min flickvän sätta på ett "hongkong displayskydd" på sin Note som hon fick till ett fodral men misslyckades totalt. Det kom damm under det (skitig jävla lägenhet). Så känner mig lite dum nu och tänker beställa ett nytt till henne.

Kör på Invisible Shield själv och det fungerar bra. Sjukt dåligt glid i början men nu är det faktiskt bra efter mycket användande. Man kan göra märken med pennan om man trycker hårt. Känns inte och syns bara när skärmen är släckt och man reflekterar något i den som tur är. Enkel installation också, man kan justera den när den ligger på eftersom man blötar ner det med en vätska.

Vad använder du och vad tycker du om det? Installation, glid och hur fungerar det med pennan? Var köpte du det?

Kör du utan så hur är det med repor? Hur länge har du haft den?

Säkert fler än mig som fått beslutsångest innan beställning ;)

2. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

3. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ett tips då ni ska applicera skyddet på skärmen är att göra det i badrummet efter en dusch, då alla dammpartiklar ligger på golvet efter den fuktiga luften ;)

Yadda, enmil, islandmountain och 1 annan gillar detta.
  4. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Hade velat prova den skiten man sprutar på! Finns inte i Sverige vad jag vet.

Kanske bli problem med pennan på en sån med.

5. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vad är det för nåt du menar?

Det enda jag hört talas om är den där coatingen som gör att den blir vattentålig.

6. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Ja vad heter den. Liquid farmor screen protector tro jag.

7. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Farmor? :)

R3b0rn gillar detta.
  8. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Oj haha. Armor ska de stå.

9. Andren

Andren Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Martin Fields screen protector är det bästa jag provat. Det är en hård plastfilm som känns som glaset vid användning, det blir inga repor av pennan och det fäster bra runt kanterna att inget damm byggs upp som på en del billigare skydd. Det sitter nån ytbehandlig från tillverkningen som gör att det blir streck av pennan i början, men det torkas enkelt bort med fuktad trasa. Efter nån dag slutar det komma nya streck och skyddet är repfritt.

Enkelt att sätta på är det också utan att det blir bubblor eller dammkorn under. Tricket är att använda vanlig tejp, dels att fästa på utsidan och hålla i så man inte riskerar fingeravtryck och för att ta bort de dammkorn som letar sig in medan man sätter på skyddet. Så här: http://www.youtube.com/watch?v=m4XgS1ONg9s&t=1m30s

Jag såg att någon skrev en varningstråd om MF-skyddet, men det stämmer inte alls för mig.

Last edited: 5 mar 2012
  10. minutz3

minutz3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Funderar lite på olika alternativ, vill ha ett glatt displayskydd, inte som ZAGG invisibleSHIELD, den lär ju inte fungera så bra med pennan.
    SPIGEN SGP har ju något som är precis som glas men verkar som att det ej går att ta bort. Deras Ultra Crystal ska ju annars vara glaslik så den är väl kanske det bästa alternativet annars, vet dock inte om den internationella versionen är densamma som den europeiska, någon som vet?

Beställde ett Nillkin High-level Crystal Screen Protector från Dealextreme för att testa: http://www.dealextreme.com/p/high-l...ector-cleaning-cloth-for-samsung-i9220-108925 men har egentligen inget emot att lägga ut mera om det skyddar skärmen bättre.

11. minutz3

minutz3 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Copter?

Någon som testat Copters displayskydd?
    Står ju något om att det inte blir "apelsinhudseffekt", vad menar de med detta egentligen?
    Min tanke är väl mest om det är väldigt lik glas det skyddet eller om det precis som ZAGG:s skydd är lite strävt.