Ditt SIM-kort tillåter inte anslutning till detta nätverk

Diskussion i 'Legend' startad av venomizer, 2 jul 2010.

1. venomizer

venomizer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom jag har samma problem som Hero-användare saxar jag in mitt inlägg från Hero-forumet då det rör sig om en Legend. Hoppas kunna få svar här. Tack!

Citat:
    Ursprungligen postat av jonne Visa inlägg
    Jag har nu råkat in i samma mardrömsfälla med min ganska nyinköpta HTC desire, helt plötsligt så vägrade den ansluta till mobilnätet men dataöverföring fungerar fortfarande.
    Jag köpte telefonen av en privatperson och fick kvitto med, där jag nu märkte att han fått med den när han tecknade ett abonnemang som det ingick telefon i, så det kanske är så att den blivit operatörslåst helt plötsligt? (köpt hos telenor)

Har någon av er andra fått rätsida på problemet så man slipper ringa hundratals samtal till företag som inte vet vad fan de ska göra?
    Jag har råkat ut för precis samma sak fast med min Legend, köpt på samma vis på blocket och dessutom i en butik i Danmark? Din med?
    Telefonen fungerade felfritt i cirka en månad. Nu är det felmeddelandet "Ditt SIM-kort tillåter inte anslutning till detta nätverk" varje gång man försöker ansluta till Sweden 3G eller något annat för den delen.

Jag har varit i kontakt med HTC support och dom sa att jag får vända mig till den butiken för att få den inskickad, dom visste inte vad det berodde på eller vad som kunde vara fel.
    Dom sa även att jag kunde vända mig till Anovo, men att få hjälp från dom som privatperson är jag högst tveksam till om det funkar, någon som vet?

Jag har provat mitt simkort från Tele2 i andra telefoner, det funkar. Jag har provat med kompis simkort från Tele2 i min och mitt Telia simkort från jobbet och inget av det funkar.
    Till saken är att min kompis köpte en Desire av samma person, han har inga problem, åtminstone inte ännu ;p
    Min kompis har chattat med Telenors kundtjänst i Danmark och den ska inte vara varken IMEI- eller operatörslåst.

Ett ytterliggare problem är att kvittot, som är från en butik i Danmark är egentligen felaktigt, för det fanns flera telefoner på det men inte med rätt IMEI-nummer.

Någon med insikt i problemen eller som har bra förslag på vad man ska göra?!

//Peter

2. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever ett snarlikt problem på min Legend. Dök upp efter sista uppdateringen. Ibland tappar jag anslutningen helt till nätet, och kör jag "Sök automatiskt" säger den "Ditt SIM kort tillåter inte anslutning till detta nät". Jag kör Halebop, som har två nät, ett för GSM/EDGE och ett för 3G. Alltså kan jag inte manuellt välja eftersom jag då tappar all mottagning när jag rör mig från det ena nätet till det andra (när jag tappar 3G helt enkelt, vilket är frekvent här uppe i Östersynd)!

Varför det är såhär vet jag inte men jag hoppas att 2.2 uppdateringen (som också Desire får) kommer fixa problemet...

3. venomizer

venomizer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä det är ju inte precis samma fel, jag är fortfarande osäker på vad jag egentligen ska göra.

Någon som har provat att kontakta Anovo som privatperson? (19,50:-/samtal)
    Om man verkligen får någon hjälp från dom eller om dom bara hjälper återförsäljare.

//Peter

4. KRS

KRS Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nästan samma problem med min x10 mini pro och kontantkort till halebop.
    Kan inte logga in på mitt google konto varken via WIFI eller GPRS.

"Det går inte att upprätta en pålitlig dataanslutning till serverns"
    "Det kan bero på ett tillfälligt fel elles så är ditt SIMkort inte anpassat för data tjänster. Försök igen när du är ansluten. ring kundtjänst om problemet kvarstår. "

webläsaren funkar fint.
    facebook funkar fint.