Div. Problem, Återställa telefon?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av jonashaglund, 25 okt 2010.

1. jonashaglund

jonashaglund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HTC Desire och lite småproblem här och där.

Ibland tar det väldigt lång tid att koppla upp samtal, om det ens sker. Ibland så slutar det bara med ett väldigt väldigt tyst pip, och så är jag tillbaka på huvudskärmen igen.

Samtal verkar avslutas ibland av sig själva. Vet inte ifall det har något att göra med att kinden kommer emot skärmen eller om det handlar om något annat. Fungerar inte sensorn bra som den ska?

Hyfsat ofta så står det att meddelandet inte kunde levereras, den försöker skicka om och om igen tills den lyckas, och då kommer i vissa fall ett flertal av samma meddelande fram istället.

Det är fler saker, men som jag inte kommer på på rak arm. Men kan man återställa telefonen på något sätt, eller har det inget med installerade apps att göra? Jag har ändå en icke-rootad telefon och installerat apps från appbrain.

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du råkar möjligtvis inte ha telenor som operatör? Och det råkar möjligtvis inte vara så att samtidigt som du inte kan skicka sms/koppla upp samtal inte heller kommer åt internet?

3. jonashaglund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jodå, Telenor har jag. Kända problem med de som operatör? Funderar på Tele2 istället.

4. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Problemen verkar inte vara direkt bundna till en viss operatör... men telenor verkar ha högst Frekvens och som jag förstår det så är Telia utan dessa problem (Kan någon bekräfta?) Samtidigt verkar det också som att det endast är Desire som lider av detta problem...

Se denna tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=22885

5. jonashaglund

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men angående samtal som läggs på av sig själv, är det verkligen av sig själv eller är det att jag kommer åt touchskärmen på något sätt när jag pratar? Försöker alltid låsa telefonen när jag startar ett samtal så jag inte råkar stänga av något, men det verkar inte gå att göra.

6. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Om du kollar till vänster om HTC-loggan på din desire i lite motljus, så ser du två violetta fläckar där, de e närhetssensorn bl.a.
    Den känner av när den kommer i närheten av ditt öra. Eller nåt.

Ring ett samtal och lägg fingret över den sensorn, så ser du att skärmen slocknar, och tar du bort fingret, så lyser skärmen upp igen.