Diverse Exchange Active Syncfrågor

Diskussion i 'Hero' startad av mrphille, 20 okt 2010.

1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej,

För det första har orginal ROM 2.1-update 1. Har två frågor kring detta.

1: När jag la in sync med exchange servern fick jag lägga in ett weard extra lösenord som otroligt irriterande jag var tvungen att knappa in varje gång telefonen eller skärmen somnade. Dock hittade jag en app (LockPicker) som tog bort detta. Är appen enda sättet att bli av med detta krångel?

2: Mailsync funkar klockrent. Dock har jag problemet att när jag lägger in en händelse i telefonenskalender så synkar/dyker den inte upp i datorn, men lägger jag en händelse i datorn så kommer den till telefonen. Går detta att fixa till?

Tusen tack på förhand för hjälp!

/Phille

2. fillippo

fillippo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du flera kalendrar synkade?
    Du måste välja din exchangekalender när du skapar ny händelse för att den ska synkas.

3. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jajjemen, jag har ett par stycken kalendrar och alla är ibockade i kalendermenyn. Exchange, Outlook, Gmail, Veckodagar etc. Hur menar du att jag skall göra? Dvs. jag vill få händelserna från min HTC kalender att läggas in i min outlook via exchange. Det funkar tvärtom nämligen.

/P

Last edited: 20 okt 2010
  4. fillippo

fillippo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När du skapar en ny händelse så kan du välja vilken kalender den ska hamna i. Väljer du din exchangekalender så synkas den automatiskt.