Diverse frågor av en nybörjare

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av fcarlsson, 15 dec 2009.

1. fcarlsson

fcarlsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Chromecast x 3, nVidia Shield
    Hej!
    Jag har försökt leta (lite) i forumen men inte hittat mina punkter...

Mail:
    Jag kör Roadsync mot Exchange (Activesynk). I min tidigare värld (Windows Mobile) kunde jag flytta mail från Inboxen till andra mappar men jag hittar inte det alternativet i Roadsync.

Notes:
    Hur synkar jag Outlooks Notes?

VPN:
    I manualen står det hur att man kan sätta upp VPN men jag hittar inget alternativ för att sätta upp PPTP. Anledningen till att jag vill ha VPN är bland annat att komma åt en och samma SMTP i och med att jag inte kan skicka till samma SMTP beroende på om jag kör 3G eller WiFi.

Nemoplayer:
    Hur väljer jag att starta en fil med Nemoplayer? Jag har en AVI jag skulle vilja prova men hur "browsar" jag till den mappen/filen?

Companion CD:
    Det står i manualen om Companion CD men någon sådan hittar jag inte. Någon annan som har den?

Modem:
    Hur använder jag telefonen som ett modem? Jag kör Windows 7 Ultimate 64-bitars och hittar inga lämpliga drivrutiner. Med min gamla telefon fick jag upp en dialog på telefonen så fort jag anslöt USB-kabeln där jag fick välja på Modem/Synkronisera/USB-minne.

Navigation:
    Finns det något enkelt sätt att sätta upp en fungerande navigation?

Remote Desktop/Terminal Services:
    Finns det något program för att köra Windows Remote Desktop/Terminal Services?

Det låter säkert som om jag vill tillbaka till Windows-telefonen men så är det inte. Den var seg och långsam och Acern är mycket snabbare så det gäller nog bara för mig att lära hur jag ska utnyttja den...

Jag hoppas på bra tips!

MVH FC

2. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ladda ner astro filemanager för att kunna browsa runt bland dina filer.
    http://bit.ly/6Md0Aj <- Modem

Nav4All borde väl vara det lättaste. Tanka ner på market om jag inte minns fel.

Ooh. Jag testade något program för evigheter sedan som var remote desktop nånting har jag för mig. Kan itne för mitt liv minnas vad det var. Men det finns ett flertal program för både GUI och CLI.

3. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om inte nemoplayer själv hittar din film är risken stor att den är i ett format som inte går att spelas upp. Tråkigt men det verkar inte som att xvid kan spelas tex. Någon som vet vilka format som faktiskt går / inte går?

4. fcarlsson

fcarlsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Chromecast x 3, nVidia Shield

Angående modem-frågan: "Ensure you have installed the drivers from the companion CD."
    Till 3G har man väl inget nummer man slår (åtminstone inte vad jag har ställt in tidigare)...

Är det någon som fått det att fungera?

5. tene20

tene20 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte också slänga in en nybörjarfråga:

Hittar inte inställningen satt telefonen vibrerar när man får SMS i "Sound OFF" läge. Finns det eller måste man ladda hem nåt?

6. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gå in på messaging, tryck på menu och bocka i "Vibrate" såvibrerar den när du får mess iaf.