Diverse frågor, bla Gmail och volym och "kontakter-app"

Diskussion i 'Hero' startad av MrJellyBean, 13 sept 2009.

1. MrJellyBean

MrJellyBean Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Någon som kan berätta hur jag spar filer som är bifogade i mail? Surfar jag till Gmails sida via browsern kan jag spara tex en mp3-fil, men hur gör jag i den medföljande appen? Där verkar jag bara ha preview, vad gör jag för fel?

Sedan en fråga om volym, kan jag ha olika volym för spotify och ringsignal? Jag vill ha max på ringsignalen men inte alls så högt när jag lyssnar på musik i hörlurar. jag har bra provat att justera på knapparna på utsidan av telefonen. Finns det något sätt?

Finns det någon trevlig app som gör att jag kan få mina kontakter som ett fotoalbum och kan bläddra mellan? Utseende ungefär som appen som följer med för SMS.

Tack på förhand, hoppas ni kan ge mig svar på några frågor.

2. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du använder telefonens mailklient så går du bara in i Mailet så finns där "View attachments" och sedan trycker du på pilen till vänster så ska det hamna på SD-kortet

Angående volymen kan du ändra väldigt lätta. När du höjer/sänker i home-läget ser du att det står "Ringer volume" och om du höjer/sänker undertiden du spelar upp musik ser du "Media volume", det finns även under Settings/Sound Settings. Det fungerar när du spelar upp musik i Herons program iaf, vet inte hur det funkar med spotify

3. MrJellyBean

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, ska genast testa....

4. MrJellyBean

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag testat och i den medföljande gmail-appen så får jag inte upp download-knapp när jag bifogar en mp3-fil, vid bild får jag det. Observera att jag inte har lagt in det som ett pop-konto utan bara via den medföljande appen.

Ang volym har jag testat och det ser ut att funka som du beksriver, måste bara dock verifiera med hörlurana med och de är på jobbet.

5. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade och det är samma sak för mig, får bara upp en preview. Men det funkar med andra filer...Konstigt