Fråga: Diverse frågor om min One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nikwa, 8 jun 2012.

1. Nikwa

Nikwa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena! Jag är som ni kanske märker ny på forumet.

Kort presentation innan jag kommer till mina frågor: 20 barre och jobbar som butikssäljare på 3.

Jag köpte min One X för drygt en månad sedan. Har mest kört iPhone 4/4S innan men har haft diverse androidtelefoner som jag fått av olika tillverkare som jag ska vara "ambassadör" för i butiken. Så typ LG Optimus 3D, SEM Xperia S, SEM Xperia Ray, SEM Xperia P.

Men jag undrar faktiskt lite om Flash och Javascript i webbläsaren.

Flash behöver jag ju ha igång för att kunna köra SVT Play osv utan att ladda ner en separat applikation för det. Men när Flash väl är igång i webbläsaren så laggar det som in i bomben när jag ska navigera runt på hemsidan. Ska det verkligen vara så? Flash är sjukt tungdrivet, men så illa ska det väl inte bli?

Sen Javascript, vad är det till för? Har den också avstängd konstant för att slippa lagget i webbläsaren. Är det något jag borde ha på? Ska det verkligen dra ner prestandan så pass mycket? Jag kör Chrome i nuläget.

Älskar Android nu efter jag gått över från iPhone. Men det är tråkigt med alla småfel/irritationsmoment. Typ att internet helt plötsligt slutar fungera så jag måste återställa telefonen och att jag har fått DOA felet med en gul fläck nere i vänstra hörnet NU. Kunde jag inte fått det under DOA tiden?

Men iaf, någon som har svar på flash/javascript problemet?

Sen kan jag passa på att fråga om bra appar! Finns det någon bättre variant för SL information än Stockholm traveling som jag anser är galet rörig?

GRYMT lur annars! <3

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Det är känt att när flash är aktiverat så laggar det. Var så även på min transformer. Man kunde inaktivera det så blev det bra. Men det tycker man ju att den inte ska berövas. Efter någon uppdatering till plattan så försvann det problemet. Kanske är det i väntan på samma visa för din telefon? Jag hoppas det. Annars kanske du får aktivera när du just ska titta på klipp, om det går, så slipper bläddrande vara jobbigt.

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

3. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

flash till HOX verkar gå dåligt och kräver nog en uppdatering. sgs3 har tex inga problem alls med flash.

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... Flash har ju alltid varit tungdrivet och det kom också en uppdatering i går.

Sen har vi då den lilla utmaningen Tre, Stockholm samt bandbredd...har man dålig bandbredd så blir en flashrulle en smet att tugga igenom.

Just SVT har ju sedan en separat app för deras program som man kan testa.

5. Nikwa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bandbredden är det inget fel på. ligger oftast mellan 7 och 12mbits.
    Däremot att HTC ska trebranda alla uppdateringar suger. Funderar på att casha en S3...

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo nu är det väl Tre som "brandar" .... HTC gör som Tre bestämmer.:P

Sen har vi då TRE's mysko egna radio-firmware som det kan vara fel på.
    3UK kunder verkar också ha mycket trubbel.

Eftersom du sedan jobbar i en Tre-butik så borde du ha tillgång till mer info som inte slutkunder ser.

7. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Intressant att du säljer butiker åt Tre ;)

Varför som åtgärd köpa en s3? Du har väl alla möjligheter att för det första testa en s3 och jämföra, eller vilken mobil som helst ni säljer.

Sen gissar jag att ni har alla möjligheter i världen att utnyttja. HTC:s säljare, deras support osv.

8. Nikwa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tre skickar en förfrågan, sen är det upp till HTC hur fort det går att utföra det. Var det jag menade. :)

Vad är det för info du tänker på då specifikt? :)

Har lekt lite med S3an vi har som demo i butiken. Kort och gott: Mycket mjukare och responsivt i menyer osv. Men det har med mjukvara att göra. Men fyfan vad plastig S3an är.

Har hämtat hem nya flash uppdateringen nu som tydligen ska fixa många kompabilitetsproblem med ICS. Återkommer med intryck efter jobbet.

@Dalton, Butikssäljare är ett korrekt ord som jag uppfattat det. :-*

Btw, finns inte flash i chrome? Eller är det jag som är dum i huvudet?

Last edited: 9 jun 2012
  9. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har också jobbat som butikssäljare och fick emellanåt höra putslustiga kommentarer om vad jag sålde. Jag föll för frestelsen och pikade dig

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

10. antonholmstedt

antonholmstedt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    183

MINA ENHETER

För mig funkar flash bra när jag använder Firefox beta :)