Fråga: Diverse frågor om min One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Nikwa, 8 jun 2012.

1. Nikwa

Nikwa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena! Jag är som ni kanske märker ny på forumet.

Kort presentation innan jag kommer till mina frågor: 20 barre och jobbar som butikssäljare på 3.

Jag köpte min One X för drygt en månad sedan. Har mest kört iPhone 4/4S innan men har haft diverse androidtelefoner som jag fått av olika tillverkare som jag ska vara "ambassadör" för i butiken. Så typ LG Optimus 3D, SEM Xperia S, SEM Xperia Ray, SEM Xperia P.

Men jag undrar faktiskt lite om Flash och Javascript i webbläsaren.

Flash behöver jag ju ha igång för att kunna köra SVT Play osv utan att ladda ner en separat applikation för det. Men när Flash väl är igång i webbläsaren så laggar det som in i bomben när jag ska navigera runt på hemsidan. Ska det verkligen vara så? Flash är sjukt tungdrivet, men så illa ska det väl inte bli?

Sen Javascript, vad är det till för? Har den också avstängd konstant för att slippa lagget i webbläsaren. Är det något jag borde ha på? Ska det verkligen dra ner prestandan så pass mycket? Jag kör Chrome i nuläget.

Älskar Android nu efter jag gått över från iPhone. Men det är tråkigt med alla småfel/irritationsmoment. Typ att internet helt plötsligt slutar fungera så jag måste återställa telefonen och att jag har fått DOA felet med en gul fläck nere i vänstra hörnet NU. Kunde jag inte fått det under DOA tiden?

Men iaf, någon som har svar på flash/javascript problemet?

Sen kan jag passa på att fråga om bra appar! Finns det någon bättre variant för SL information än Stockholm traveling som jag anser är galet rörig?

GRYMT lur annars! <3

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9