Diverse problem med blåtandsheadset

Discussion in 'Allmänt' started by sieri, Dec 13, 2011.

1. sieri

sieri Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte ifall detta är ett problem som är brett över android-släktet eller ifall det det härrör till min ROM, men jag lägger tråden här och hoppas på bra svar.

"Telefonen" är en Samsung Galaxy Tab 7" (1st gen) med MIUI 2.3.5.
    Headsetet är ett Plantronics Voyager Pro HD.

När det ringer i min telefon så tolkar telefonen ringsignalen som ett "media-ljud" och skickar den till headsetet istället för att spela upp den "lokalt", stänger jag av media-ljud i headsetet så fungerar det som jag vill men då kan jag ju inte lyssna på musik :(

När jag sen svarar så är där ytterligare ett problem, då får telefonen för sig att jag vill ha telefon-ljudet i telefonen istället för i headsetet, oavsett ifall jag svarar på telefonen eller på örat.

När jag ska lägga på ett samtal och trycker på knappen på headsetet så skickas signalerna för det till telefonen, men telefonen gör inget av det förrens jag slår på skärmen. (Jag måste alltså ha skärmen på för att kunna avsluta ett samtal).

Känns som att idén med headset försvinner lite med dessa problem, vilket är skitjobbigt eftersom jag endast har högtalartelefon utan det.