Diverse problem med min Blade.

Diskussion i 'Blade' startad av Kizzm0, 21 mar 2011.

1. Kizzm0

Kizzm0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Hejsan!

Spenderat stor del av dagen idag att gå igenom lite Blade poster, och det verkar ju som att man lätt kan få ett "måndagsexemplar"

Vet inte vad som är vanligt, och vad som är ovanligt med en Blade, men detta är min första smartphone och förväntningarna var väll inte skyhöga pga priset!

Men till problemen;

Ringvolymen, det går 3-5 sekunder och sen tappar jag 50% av volymen då det ringer, bra nog irriterande då man har telefonen i fickan.

Spelar jag t.ex Angry Birds så kan telefonen frysa efter 5-10 minuter, och trycker jag på Home knappen tar jag mig ur spelet och måste köra aktivitetshanteraren och döda spelet, eller så kan den ibland med otur starta om sig telefonen. Det händer ibland också bara så där random om man håller på med någon app eller smsar att telefonen startas om (sällan dock)

Sitter på svensk köpt 2.1 och vet inte om telefonen är weak som 2.1 eller om jag fått ett så kallat måndagsex? Har ej gjort någon återställning på mobilen, men jag antar att allting på den försvinner om jag gör det och kanske löser problemen? Tillägger att jag kört Astro utan att hitta något som slukar CPU, samt att jag har väldigt få appar i mina ögon, 10st.

Tacksam för svar!

Last edited: 21 mar 2011
  2. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

låter ju onekligen som ett konstigt problem. Jag har aldrig kört svensk original, men när jag körde Oranges originalROM så var det inte så buggigt som din låter.

När köpte du den? För mig att du inom sju dagar har rätt att få telefonen utbytt på stört om det är fel på den(efter den tiden så åker den in på reparation ist, och det är meckigare att få hela luren utbytt).

Men du kan ju testa att fabrikåterställa den som sagt. Om du har grejer på luren som du inte vill bli av med(typ sms, mms, appar, data i appar, hur långt du kommit i spel, kontakter, kalender etc) så kan du backa upp sånt med myback up eller titanium backup, innan du kör fabriksåterställningen.

Om du fortfarande har problem, så kan du ju alltid rota luren och slänga in ett custom rom som Kallt Kaffes Swedish Spring eller CM7(gingerbread, men fortf lite beta). Rekommenderar att rota oavsett(om du har lite datorvana, men hänger du på ett forum så borde du ha det:)).Att rota och så är busenkelt, och man får ut så himla mkt mer av sin blade då tycker jag. Säg att man kör på 50-75% vad det gäller funktioner, prestanda etc innan man rotat sin lur och lagt in vettiga roms.

3. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag hade samma problem med Angry Birds när jag körde min stock. Sedan slängde jag in Kallt_kaffes JJ och problemet är historia. :)

Ringvolymen: Låter som att det är din proximity sensor som kickar in.

4. Kizzm0

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Var väll en månad sedan nu som jag köpte den, jag tänkte ju mest som att.. ja, kinamodell av en lur ska man inte ha så höga förhoppningar av, klart den laggar lite ibland. Men visst har jag datavana, bara lite osäker på vad som kan hända med roms om det skulle strula ^^

proximity sensor... är det något som går att stänga av, eller något som dom där reparatörerna som inte lagar något måste åtgärda som inte kommer åtgärdas?

Konstigt nog la jag in Launcher Pro igår och mobilen flyter på bättre normalt nu(inget lagg i menyer eller så) och drar mindre batteri verkar det som (även fast jag la in BattStat och OneSeven också). Stått på Batteri fullt sen 07:30 och hon är 11:46 nu, verkar lurt..

Men jag kanske skulle pröva en fabriksåterställning, inte hunnit pröva spela något men det där med ringvolymen är ju det värsta.

5. loppen1730

loppen1730 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad är launher pro?

6. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    En launcher som du kan ladda ner för att ersätta den orginala launchern i mobilen

Skickad från min NexS

7. loppen1730

loppen1730 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket innebär?

8. swanden

swanden Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Att du får en mer anpassningsbar homescreen, kan rekomendera go launcher ex också

9. Kizzm0

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5
    Ringvolymen blir densamma om jag har headset inkopplat också.