DIY: Material till Formgjutna Hörlurar?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Hampa_D, 15 feb 2012.

1. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

Tänkte ge mig på att göra ett par egna formgjutna hörlurar/pluppar eftersom jag än så länge inte hittat några som passar mina öron bra.

tänkte följa (till viss del) dessa två guider:
    http://shucknjive.blogspot.com/2009/...ar-phones.html
    http://makeprojects.com/Project/Cust...-Earbuds/199/1

har köpt Radians custom fitted earplug kit borde trilla ner i lådan vilken dag som helst.
    hade tänkt att börja med Radians för att göra ett avtryck och utav dom en negativ gjutform, göra som i första guiden, skapa "ankare" av gamla pluppar så jag sen kan fästa i princip vilken lur jag vill beroende på vad jag sätter som ankare.

själva införandet av Radians hade jag tänkt förekomma med bomullsbollar fästa i snören för att skydda trumhinnorna, lite olja/vaselin eller liknande för att minska risken att det fäster där jag inte vill att det ska göra och bita ner på något hårt så jag får en annan hörselgångsposition

min frågor jag ville ställa är vad ska jag ha för att skapa den negativa gjutformen och vilket material ska jag göra den slutgiltiga pluppen av? det får inte vara för hårt och måste kunna bevara sin form. helst ska det vara lätt att få tag på.

tankar och idéer är välkomna.

2. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

om du misslyckas så kan man annars gå till Jays och köpa ett par formgjutna lurar ;)

3. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

toppen vet du priset? eller har du någon länk? för sist jag kollade så gick en avgjuting på 2000 och uppåt men det var ju ett tag sedan

Last edited: 15 feb 2012
  4. felixdroid

felixdroid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

det är just det jag pratar om, först måste du få en avgjutning av dina öron som inte är helt gratis om man säger så, sen ska man skicka in dom till Bellman & Symfon, ska kolla vad dom tar för att göra ett par, men först ska ge mig på mitt sätt funkar det inte så får vi se hur det blir