DMTech 723B som är seg.

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Boney, 23 januari 2013.

1. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Köpte en DMTech 723B för ett tag sedan till dottern. Helt ok platta, speciellt
    med tanke på att jag bara gav 499:-.
    Men, jag tycker det är ganska seg i menyerna och allt går sakta. Surfa med
    den är inte ens att tänka på.
    Någon som vet om det är normalt på dem, eller om man kan göra något åt det?

Har precis varit inne på Netlogics hemsida, och laddat ner en upgradering som
    kom i slutet på november ser jag. Efter ett tag in i uppdateringen, så kommer
    det fram en bild på Andridgubben, där han ligger ner och "magen" är öppen
    och en varningstriangel.
    Efter det så startar den om, och sen säger den: Sorry, firmware update failed!
    Kan inte direkt se att jag gör något fel..

Tips tages tacksamt emot.
    /Benny

2. sunkhead

sunkhead Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej
    Min var också seg när jag hade köpt den (dock inte lika seg som din verkar varit).
    Jag gjorde en systemåterställning och sedan dess har den gått snabbt och problemfritt,

3. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok. Skall testa. Tackar för tipset.

Då försvinner förresten alla appar av?

4. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja alla appar försvinner vid återställning.

Det finns en nyare uppdatering daterad 20130114 den är bättre. Den fixar bla problemet med att Angry birds senaste version inte funkade på plattan. Ladda ner filen till en PC, packa upp den med winrar eller winzip. Se till att den heter "update" (om du har valt att visa filnamnstillägg i windows skall den heta "update.img"). Anslut plattan till datorn med USB-kabeln och aktivera USB-lagring. Kopiera över update.img till plattan, den skall klistras in direkt under F:\ (eller vilken enhetsbokstav den fått i windows utforskare), alltså inte läggas i en underkatalog till F:\

Ang seghet. Flashdisken är på totalt 4GB och ca 1.5 GB upptas av Androidsystemet. Partitionen för appar är 1GB vilket gör att man inte kan ha för mycket installerat samtidigt. Barn tänker inte alltid på att stänga av appar som inte körs. Det kan vara bra att installera en task-killer som automatiskt går in och dödar onödiga processer och avinstallera sånt man inte behöver. En platta behöver periodiskt underhåll precis som en windowsdator gör. Rensa cache och tempfiler samt stäng av program som inte behövs.

Euran70 gillar detta.
  5. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ok.
    Jag tog inte den för jag trodde den mest hade något att göra med AngryBird nämligen..

Skall se om plattan vill ta emot denna uppdateringen istället, då den andra inte gick.
    Provar sen att göra en systemåterställning och hålla kolla på grejerna ni nämner.
    Tack så länge!

Euran70 gillar detta.
  6. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Provade att installera den senaste uppdateringen igår kväll, men fick samma fenomen.
    När styvt halva installationen är gjord, så kommer det upp en bild på en liggande Android
    gubbe med magen öppen och en varningstriangel. Sen startar den om, och säger efter
    uppstart att det inte gick att installera updateringen. Något tips på vad som kan göras?

Hittade inte något som hette systemåterställning, men något liknande, kommer inte
    ihåg exakt vad. Det var under inställningar, och längre ner, där det stod något typ
    säkerhetskopia eller backup eller liknande.
    Däremot gick jag in under inställningar och sen appar, där kunde jag se vilka som kördes,
    och även vilka som var "cachade", och stoppade en massa där. Fick känslan av att det faktiskt märktes lite lite skillnad, dock långt ifrån bra fortfarande.

Tack

7. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Prova att använda "metod 2" i vår upgrade manual som finns på www.netlogic.se Du behöver även ladda ner upgrade tools (innehåller RKBatchtool och drivrutiner)

Du sätter din platta i uppgraderings läge (DFU-mode) så här

Anslut laddare och usbkabel till plattan

Håll inne VOL+ och tryck in ett gem i resethålet

Windows plingar till och hittar ny maskinvara. Hittar inte drivrutiner så du får okänd enhet i enhetshanteraren i windows.

Uppdatera drivrutiner i enhetshanteraren och peka på katalogen med drivrutiner som du laddat ner och packat upp.

Starta RKBatchtool och se till att siffran 1 lyser grönt. Bläddra fram själva uppgraderingsfilen (update.img) och tryck sedan på upgradeknappen i RKBatchtool.

Allt detta står beskrivet i upgrade manualen. Du kan även ringa eller maila oss om du behöver hjälp.

Mvh

Netlogic
    Hans

8. Boney

Boney Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej!

Ja, den metod läste jag om, men då uppdateringen börjar, så såg jag ingen anledning att
    göra på det andra alternativet, då den lär väl avbryta då också tänkte jag.
    Men där är alltså skillnad hur den beter sig under själva uppdateringen också?

Ska prova ikväll.

Tack för svaren!

9. drnashlenin

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ja, RKBatchtool tar över och sköter uppgraderingen. Det är i mitt tycke en bättre metod men alla har inte kunskapen att få till det med drivrutiner mm. OTA kommer först till våren och kanske bara på nya modeller.

Euran70 gillar detta.