Dmtech 724w

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Hassizle, 13 jun 2012.

1. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Först och främst vill jag säga att jag är ny på detta forumet, och att jag tycker att det är det bästa svenska androidforumet som jag har testat! Otroligt lärorikt och kul forum för androidnördar som mig.

Blev sugen på att köpa en platta igår natt när jag bläddrade igenom lite trådar i denna forumsektionen, men eftersom jag är student kan jag inte unna mig någon Galaxy Tab, Motorola Xoom eller någon annan monsterplatta utan det fick bli en billig platta.

Efter att ha läst på lite om Dmtech 720 som verkade väldigt intressant läser jag att det har kommit en uppföljare Dmtech 724w med dubbla RAMen, bättre processor och ICS förinstallerat för ynka priset 995:-!

Jag har sett mycket "hands-on" videos av telefoner så jag tänkte att det måste väl finnas någon för någon av Dmtech plattorna. Youtubar, googlar och söker men hittar ingenting!

För några timmar sen åkte jag ner till Siba och köpte mig en Dmtech 724w som jag öppnade i väntan på bussen hem och testade lite. Nu är jag hemma och har testat lite olika appar & spel såsom angry birds, fruit ninja, facebook och vanliga apps och måste säga att jag riktigt positivt överaskad! Allting som jag har testat hittils flyter på galant och utan en antydan till lagg.

Har dock hittat en bugg, i kameran kan man trycka på meny, då får man två val. Video och Panoramabild. När jag trycker på panoramabild så kraschar kameran.

Nu tänkte jag göra en liten "hands-on" video av plattan och tänkte kolla med er vad det är ni vill se? Någon speciellt spel? Någon speciell app? osv osv...

2. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Hej och välkommen i gänget :-) Som du kanske såg finns det redan en tråd om 724W så skriv gärna där i fortsättningen så blir det enklare att följa. Tack för din lilla buggrapport. Det var samma på min platta så jag har skickat rapport till fabriken så de kan rätta till det i framtida versioner.

3. noppenop

noppenop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@Hassizle Hej. Här får du en utmaning som heter duga.
    1. Visa hur man kan ansluta till en Win7 homegroup för åtkomst av mediafiler, då man inte vill dela ut till alla användare på det trådlösa nätverket.
    2. Visa hur man kan undvika autostart när man laddar den.

Jag har haft den, min första andriodenhet en vecka nu och gjort följande.

Installerat:
    - AndriodVNC
    - Antivirus (AVG)
    - ES Fil utforskare
    - Gmail
    - Google Drive
    - Handelsbanken
    - Sportstracker
    - SVT play
    - Viltappen
    - XBMC Remote
    - Youtube

Konfigurerat:
    - Nätverk
    - Knappar och widgets
    - Kalender
    - Bokmärken

Återstår
    - Mediafiler från win7 homegroup
    - Kontakter

Last edited: 15 jun 2012
  4. Hassizle

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Googlade lite och hittade denna tråden: http://www.xoomforums.com/forum/mot...-connecting-windows-7-homegroup-possible.html

Där använder de File Manager HD och kan komma åt datorer i nätverket.

Jag har bara fått det att funka så långt så att jag ser datorn, men kan inte connecta till den för att det är en skoldator med domän och massa andra grejer som jag inte är så hajp på.
    Har tyvärr ingen annan dator att testa på men du kan ju testa och skriva sen hur det gick.

Angånde autostart vid laddningen så har jag verkligen ingen aning tyvärr. Du får prata med antingen Twk_ eller drnashlenin

5. noppenop

noppenop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    Jag prövade och gav upp. Jag flyttar nu det extra minneskortet för att kopiera filmer och musik. Inget större problem.

Sedan senast har jag.

Kompletterat med
    - Spel 20 gratisvarianter
    - Aldiko ebokläsare samt lite böcker
    - Exibel passiv högtalare http://www.clasohlson.com/se/Högtalare-Exibel/Pr383730000 (funkar perfekt)

Avinstallerat
    - Google drive (eftersom ES fil utforskare löser det
    - Sportstracker (eftersom den saknar GPS)

Jag är nöjd och plattan kommer duga fint som semester och sommarspelare.

6. Hassizle

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Vad var det som du inte fick att funka? För jag får det att funka perfekt!