DMTech 816HD

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Dec, 8 dec 2012.

1. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så Farsan och jag bestämde att köpa en hygglig pandroid platta till morsan, som inte var allt för liten, så vi bestämde oss att köpa DMTech 816HD för ändamålet att hon skall kunna sitta och se på netflix på den och slösurfa.

Det visar sig att plattan är förjävligt seg och hackar. Netflix blev skit buggit, det flimrar med vita och gröna barer på toppen och botten av bilden, tft skärmen är helt enkelt bara kass.

1500kr för en platta som denna är ett skämt! Akta er!

Men eftersom man har öppnat och kollat på plattan kan den inte returneras till netonnet eftersom plomberingen är bruten..så vad ska man ta sig till?
    Finns det någon utväg? en bra ROM man kan flasha in kanske?

2. botze

botze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    82

MINA ENHETER

Ok, hur stor var hon då? ;)

Sorry, kunde inte låta bli :P ursäkta.

Kan tyvärr inte hjälpa dig, mitt råd är att kränga den på blocket, några hundralappar billigare. Finns alltid någon som vill ha en billig platta.

3. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Netonet har ju ångerrätt även om den är använd så bara åka dit o lämna tillbaka den med kartong o allt.

Skickat från min LG-P760 via Tapatalk 2

Dec gillar detta.
  4. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Där ser man! Trodde att de inte hade sådan ångerrätt, då lämnas den tillbaks imorgon, frågan är vad man ska satsa på istället :/

Den bör ju ha HMDI utgång och ha en OK skärm med bra synvinklar. Skulle ju ha tagit en nexus 7 16 gigabit, men den har ju inte hdmi ut..men något som miracast i framtiden?

5. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Det finns en uppgradering till Jelly Bean på vår hemsida Den löser problemet med Netflix eftersom RK2918 och ICS inte funkar så bra med netflix.

6. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Låter bra, dock så vägrar plattan ens se uppdateringen. Och om jag försöker använda det programmet avsedd för att upgradera plattan så måste jag hålla inne reset knappen, start knappen och minus volym knappen samtidigt som jag ska installera drivrutiner och flasha in den nya updateringen. Olyckligtvis så måste man använda minst tre händer för att göra detta.

Jo jag har ju förstås följt anvisningarna sidan gav mig, men det fungerar ju inte. Den hittade updateringen en gång, men då fick man svaret att paketet inte var giltligt, även om man laddade ned det från just den sidan du skickade.

Det står inte heller något om hur man kan underlätta eller ens lösa dessa problem på sidan eller manualen, om jag inte har missat något?

Men kort sagt, jag känner att plattan inte är värd att slitas med när det gäller en simpel uppdatering, inte bara det utan det ska bugga med grafiken när man bara ändrar I konfigurationerna. Jag vill nog ha något mer stabilt till mina föräldrar som inte lider av dessa barnsjukdomar :/

EDIT: Då testar vi igen och denna gången märkte jag att man var tvungen att använda .zip formatet för att plattan ska reagera på updateringen, men man får fortfarande samma "Error: Update is not valid!" fel!

Vad ska man göra?? Finns ingen sida som kan ge ett bra eller korrekt svar som löser problemet :S

Last edited: 10 dec 2012
  7. Wildrover

Wildrover Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undres på det samme. Får flyttet update.img over til tableten men ingenting skjer. Prøvd både med *.img og *.zip.
    RKBatchTool-metoden fungerer heller ikke da Windows ikke godtar driverne.
    Tips?

8. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Ladda hem senaste uppgraderingen till en PC och zippa upp den så det blir en imagefil. Låt den vara på ett ställe där du hittar den tex skrivbordet

Ladda även hem RKBatchtool och drivrutiner och zippa upp denna folder också.

Starta RKBatchtool, du ser att siffran 1 inte lyser grönt

Anslut plattan till USB (det lilla uttaget inte den stora porten)

Anslut laddare och starta plattan

Håll inne "M" och tryck in ett gem i reset. Släpp reset men håll kvar "M" (M är alltså vänstra delen av den vippströmbrytaren som har power till höger)

Nu börjar Windows söka efter ny maskinvara. Windows hittar inga drivrutiner så gå till enhetshanteraren i kontrollpanelen i windows och se efter "okänd enhet". Högerklicka på den okända enheten välj uppdatera drivrutin och välj sedan sök efter drivrutinsprogramvara som finns på datorn. Peka därefter till katalogen med drivrutinerna som finns i en undermapp till samma map som RKBatchtool.

OBS, prova olika drivrutiner, välj AMD om du har windows 64bit och Intel (inte så logiskt, jag vet...) någon av drivrutinerna kommer att fungera. Bäst att använda RKBatchtool 1.4 för detta. Om man använder 1.5 måste man först trycka "switch" för att den skall switch till singlecoreläge.

När siffran 1 lyser grönt i RKBatchtool trycker du på knappen med 3 ... på raden fwpath och browsar dig fram till imagefilen. tryck sedan på Upgrade eller restore.

Hör av dig igen om ni behöver mer hjälp.

Last edited: 6 mar 2013
  9. Wildrover

Wildrover Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Suksess! Takk for hjelpen. Jeg hadde trykket Volume- under boot istede for M.
    Måtte bruke x86 win2000 driver.
    Noen grunn til at Angry Birds og streaming av film fra nettverk ikke fungerer på Dmtech 816HD?