DMTech 9458DCB minneskort HJÄLP!

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av JonasLundh, 24 jul 2013.

1. JonasLundh

JonasLundh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är i det stora hela jäkligt nöjd med den här plattan, men det är en grej som jag har hakat upp mig lite på.
    Istället för att skriva om det hela en gång till så klistrar jag bara in en konversation jag hade med supporten netlogic.se om mitt problem.

"Jag har en fråga angående minneskort till surfplattan DMTECH9458DCB: Jag har den plattan och ett minneskort till den på 32gb (som är det maximala för den plattan). Själva minneskortet fungerar fint, och det registreras utan problem av plattan. Problemet jag har är att plattan verkar redan registera en partition av sitt eget interna minne (kallas för NAND flash) som ett minneskort och vill inte lägga över appar och filer per automatik på det "extra" minneskortet, trots att det interna är fullt. Är det meningen att plattan ska fungera på det viset?
    Jag bifogar en bild på hur skärmen under "inställningar" ser ut när man är inne på sidomenyn "lagring".
    Finns det något jag kan göra för att åtgärda detta eller hör det helt enkelt till plattans normala funktion att alla filer man vill ha på det extra minneskortet ska föras över manuellt?"

Detta var deras svar:
    "Detta är inte något som bara drabbar Dmtech-plattor utan de flesta Androidprodukter.
    Funktionen introducerades i Android 2.2, när de flesta enheter enbart hade internt lagringsminne på t.ex 256 eller 512 megabyte.

Eftersom de flesta nyare Androidenheter har ett extra internt lagringsutrymme "Nand flash" detekterar operativsystemet Android detta som ett sd-kort.
    Därav kan du bara flytta appar dit, och inte till ditt externa 32GB-kort, och det är tyvärr inget vi kan påverka.

Däremot kan du lagra t.ex musik eller film på ditt 32GB-kort, men det måste flyttas dit manuellt."

Stämmer verkligen det här? Finns det inget jag kan göra för att köra appar från mitt SD-kort?
    Normalt så vore det inget större problem, men anledningen till att jag köpte ett kort på 32gig är att jag kör ett par appar med ganska stora mediabibliotek, bl.a en som jag laddar ner och lyssnar på podcasts genom, så det suger ganska hårt att sitta där med hur mycket space som helst och inte kunna fylla det.

Har prövat en hel uppsjö med olika appar som man använder för att föra över en app från pekdatorns interna minne till ett sd-kort, men alla envisas med att registrera det där jäkla nand-flashminnet som ett SD-kort och inte som ett internt minne.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta eller har något tips så vore det enormt uppskattat!

2. JellowBean

JellowBean Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det lilla jag kan är att surfplattan måste rootas som det så fint heter. Då kan man ändra inställningar i surfplattan som gör att det går att ändra från vilken plats man kan installera/köra apparna.Exempel Netlogic har en annan surfplatta som finns här http://netlogic.se/tablet_9748dcb.aspx. En firmware finns till den och som gör att man blir root+ superuser. Då är det möjligt att ändra det som du beskriver. Jag har också gjort ett inlägg om precis samma sak som du men en annan platta. Om man visste vem TWK är då hade han/hon kunna hjälpa oss :-)