DMTECH P7, hur fabriksåterställa?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av henrico, 20 dec 2012.

1. henrico

henrico Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det grafiska lösenordet är bortglömt... Hur kan jag fabriksåterställa plattan?

2. henrico

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det verkligen ingen som har nåt förslag?

3. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

hej henrico

Om du kollar på Netlogics hemsida så finns den senaste mjukavaran där för nerladdning. Du behöver även ladda ner den filen som heter upgrade tools vilken innehåller ett uppgraderingsverktyg och drivrutiner för PC. Obs dessa filer skall laddas ner till en dator och inte till plattan.

För att sätta plattan i DFU-läge så gör du så här

Anslut usb kabeln till datorn men inte till plattan

Stäng av den helt och hållet (alltså inte bara släckt skärm). Laddare skall INTE vara i.

Håll inne styrkulan och anslut usb kabeln till plattan och släpp sedan kulan när windows plingar till för att den hittat ny maskinvara

När windows frågar efter drivrutin så pekar du på den mappen med drivers som du laddat ner ihop med upgrade tools.

När siffran 1 lyser grönt i rkbatchtool så trycker du fw-path och letar upp själva uppgraderingsfilen (den stora filen på typ 95Mb)

Vid problem att installera drivrutiner se den guide som ligger för nerladdning här. Obs för denna platta gäller endast uppgradering genom "metod 2" enda skillnaden mot det som står i guiden är att på Dmtech P7 skall laddaren INTE vara i när du sätter den i DFU-läge. Den kan dock vara i när du väl fått installerat drivrutinerna.

Det finns 2 väldigt stora trådar om detta på forumet kolla trådarna om Kendo M7 och LL 7CK100 som är samma platta fast annat skal än din modell.

OBS när du lägger in denna mjukvara kommer alla appar mm du hade instalerat att försvinna.

henrico gillar detta.
  4. henrico

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack!
    Det fungerade perfekt :-)

Jag visste väl det skulle finnas kunskap någonstans därute, god jul!