Fråga: DOA?! häva köp?!

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Annoschka, 24 maj 2012.

1. Annoschka

Annoschka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:mad:

Hej! I Måndags lämnade jag in min sII LTE på Telia för reparation en _andra_ gång. Nu står det "Under DOA behandling av producent" på reparationsstatusen. Jag sliter mitt hår för att förstå vad detta innebär och antagligen alldeles för upprörd för att kunna ta till mig info på rätt sätt...

Jag är så less och besviken på telefonen att jag inte vill ha en NY SII LTE, utan byta till ngn annan. Jag har haft telefonen i tre månader, varav minst tre veckor på service.

Om jag hade fått/får tillbaka samma telefon en gång till med samma fel då hade jag kunnat _häva köpet_ : få byta både märke och abb om jag förstått det rätt? dessutom få tillbaka pengar. Men om de byter ut den till en ny...måste jag dras med en SII LTE som jag totalt tappat förtroendet för i TVÅ ÅR (bindningtiden)?! Och tänk om det är samma fel på den?! räknas det då som en ny telefon och jag har fastnat i en mardrömsloop?

Verkar som MÅNGA har samma problem med den här telefonen!! Att den kopplar bort själva telefondelen helt random... Min dröm telefon har blivit min hattelefon och hur ska jag bete mig på telia för att få en annan?!

Snälla...kan ngn bena ut detta åt mig?! Kortfattat: Betyder DOA att man får tillbaka en exakt lika vara eller ger en DOA samma rätt som hävning av köp?

2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Dead on arrival (DOA) innebär att det var fel på den när du fick telefonen, kräver att man lämnar in den inom 7 dagar. Som jag fattat det kan man reklamera telefonen tredje gången den lämnas in sålänge det är samma fel.

3. Annoschka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, så har jag också uppfattat det, det var därför jag blev brydd när det står att den är "DOAd" på andra servicen...

Fast det är klart...de kan ju ha upptäckt att det kommer bli samma visa en tredje gång så det inte är ngn idé att skicka den fram och tillbaka. Hoppas!

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    DOA innebär bara att det klassas som att det var fel på den från fabrik. Måste fortfarande DOA tre gånger för reklamation...

5. Annoschka

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ahaaa...Tack! :)