Docka nr 3 trasig :(

Diskussion i 'ASUS' startad av Johnny, 13 sept 2011.

1. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Nu börjar det bli ganska jobbigt.

Första dockan jag fick laddade aldrig klart och började lukta el/kabelbrand och blev glödhet.

Fick ny på DOA, nya funkade fint i ett par dagar, men sen bara tappade den kontakten med batteriet eller hur man ska säga, man ser tydligt i min graf i dual battery widget att det bara försvinner. från drygt 70% till 0% på ett ögonblick och står bara som N/A på dockan. Så även denna skickades tillbaka och fixades. Fick tillbaka den igår och glädjen blev kortvarig igen. Bara för ett par timmar sen så försvann batteriet igen, lampan lyser konstant rött och det laddas inget. Tangentbordet i sig fungerar men batteriet dras från transformern.
    Strax efter det började det lukta bränd kabel igen från dockan.

Så nu har jag avverkat 3 stycken och börjar undrar om det är fel på min laddare eller plattan. Själva plattan laddar hur bra som helst med laddaren och plattan i sig verkar fungera som den ska. Men det är just tangentbordet som går sönder hela tiden. Jag har en känsla av att om jag skickar iväg dockan igen så kommer mönstret bara upprepa sig.

Frustrerande :( Jag är sjukt nöjd dom få dagar jag får med tangentbordet, älskar usb anslutningarna och sd sloten för mina foton..

2. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Vad gör du med dina grejer :)

3. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja jag börjar undra också, jag knapprar ju på tangenterna och kopplar in sd kort och usb mus. Kanske är fel väg att gå med den här dockan ;)

Ska försöka orka ringa till ASUS och felanmäla, men det kommer förmodligen sluta i att den fixas, kommer hem, brinner upp igen..repeat..