Död Arc nu på morgonen, hjälp!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Undrande, 25 april 2011.

1. Undrande

Undrande Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade runt 7% kvar av batteriet när jag stängde av mobilen och satte den på laddning, när jag sedan skulle starta den på morgonen så var den helt död. LED-lampan lyste grönt men när jag väl dratt ur laddsladden så kan jag inte få LED-lampan att reagera igen oavsett om jag pluggar in den i väggen ellert i datorn. Och i datorn så hittar varken Windows eller Sony Ericsson companion mobilen.

Så jag sitter alltså här med en helt död mobil... Tänkte om det bara var så att den inte laddat på natten av någon anledning och batteriet är totalt slut och det kanske finns nån enkel fix på det hela. Eller är det reklamation som gäller?

2. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Testa bara låta den ligga inkopplad i laddaren nån timma

Sent from my X10i using Tapatalk

3. Undrande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat både att låta batteriet vara uttaget i en timma samt att ladda den, dock bara c:a 45min. Pluggar in den igen och låter den sitta i ett par timmar och se om det hjälper, annars blir det väl en retur till Halebop antar jag...

4. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det händer alltså inget när du långtrycker på runda knappen baktill?

5. Undrande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Agent00soul: Visste inte ens att det fanns en rund knapp på naksidan, är det SE-loggan du menar?

Den har nu varit inkopplad i laddaren i c:a en timma men telefonen är väldigt sval och kall, den brukar annars ganska fort bli varm när den laddar så jag misstänker att ingenting händer...

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Ingen rund knapp på baksidan, agent00soul menade nog powerknappen upptill.
    Jag kan inte minnas att min brukar bli varm då den laddas, ska kolla nästa ggn den sitter i laddaren.

7. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Så blev min sambos Vivaz! Då sa man på halebop att hon hade förstört mobilen själv och det gick inte på någon garanti! Försökte att förklara för halebop men det är ju som att kör huvudet i väggen. Dom har ju en sån fantastiskt personlig och trevlig kundservice!!

8. lest

lest Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min beter sig på ett liknande sätt när batteriet är slut. Verkar som att telefonen inte fattar att det finns kräm i batteriet. Lösningen har varit att ladda den en stund o sen plocka ur batteriet o sätta tillbaka det. Då går den igång.

Min reagerar iofs alltid på av/på-knappen men vägrar starta. Din kanske inte ens gör det?

9. Undrande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Herman8: Det låter ju helt sjukt. Jag har iallafall skickar in min idag, jag har ju bara ägt den i tjugo dagar så det är ju osannolikt att det skulle vara något annat än måndagsexemplar.

lest: Nä, det hände ingenting, helt stendöd.