Död Arc nu på morgonen, hjälp!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Undrande, 25 april 2011.

1. Undrande

Undrande Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade runt 7% kvar av batteriet när jag stängde av mobilen och satte den på laddning, när jag sedan skulle starta den på morgonen så var den helt död. LED-lampan lyste grönt men när jag väl dratt ur laddsladden så kan jag inte få LED-lampan att reagera igen oavsett om jag pluggar in den i väggen ellert i datorn. Och i datorn så hittar varken Windows eller Sony Ericsson companion mobilen.

Så jag sitter alltså här med en helt död mobil... Tänkte om det bara var så att den inte laddat på natten av någon anledning och batteriet är totalt slut och det kanske finns nån enkel fix på det hela. Eller är det reklamation som gäller?

2. kongo

kongo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Testa bara låta den ligga inkopplad i laddaren nån timma

Sent from my X10i using Tapatalk

3. Undrande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat både att låta batteriet vara uttaget i en timma samt att ladda den, dock bara c:a 45min. Pluggar in den igen och låter den sitta i ett par timmar och se om det hjälper, annars blir det väl en retur till Halebop antar jag...

4. agent00soul

agent00soul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det händer alltså inget när du långtrycker på runda knappen baktill?

5. Undrande

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Agent00soul: Visste inte ens att det fanns en rund knapp på naksidan, är det SE-loggan du menar?

Den har nu varit inkopplad i laddaren i c:a en timma men telefonen är väldigt sval och kall, den brukar annars ganska fort bli varm när den laddar så jag misstänker att ingenting händer...

6. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta: