Fråga: Död efter 2-veckorsperioden

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av sw33troll, 13 maj 2012.

1. sw33troll

sw33troll Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det har varit mycket prat om telefoner som har DOA:ts hit och dit och jag har tänkt att det säkert fanns en hel del felaktiga telefoner, men att det mesta av fenomenet var en slags masshysteri. Såhär en månad efter att jag fått min telefon som var från den första batchen började jag för ett par dagar sedan tycka att telefonen kändes varmare trots att jag fortsatt följt anvisningarna för hur telefonen skulle laddas och inte använt den på ett annat sätt än vanligt.
    Igår så somnade den plötsligt in utan förvarning och med batteri kvar och skärmen helt svart. Jag antog att det var batteriet som på något sätt tagit slut och försökte koppla in laddaren bara för att upptäcka att laddningsindikatorn inte lyste och inte ens efter ett par minuters laddning svarade powerknappen. Min HOX verkar ha gått hädan på riktigt...

De flesta som har haft problem med sina telefoner verkar ju ha bytt dem på ett smidigt sätt under den första 2-veckorsperioden, men jag undrar om det är någon mer som upplevt dödsfall av HOX:en sådär efter 2 veckor och hur ni i så fall gick till väga för att åtgärda problemet. Köpte via TPH och undrar om det finns fall där de erkänner fabrikationsfel i butik utan att man behöver skicka in telefonen till det företag de anställer för att analysera telefonen varpå man får vänta en månad på att de ska säga att den är stendöd baserat på vad jag läst i andra inlägg.

Är det någon mer som fått en mission impossible-telefon som självförstörts efter en månad och hur har ni gått till väga för att lösa problemet?

Last edited: 13 maj 2012
  2. sw33troll

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ok, nu fungerar den plötsligt när jag testar exakt samma procedur som jag gjorde igårkväll... Lampan lyser och telefonen går att få igång :D

Vad kan ha orsakat felet? Överhettning? :S

3. ztrafe

ztrafe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

:D Trasigt eluttag måntro?

4. sw33troll

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om det ändo var ett sådant fel... jag gjorde verkligen exakt samma saker igårkväll vid två separata tillfällen men inget hände och så försökte jag idag igen vid lunchtid och helt plötsligt startade telefonen och ville skicka en kraschrapport till HTC...

Jag är glad att den fungerar igen, men borde man kanske skicka den på service?

5. Yockie

Yockie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min dog efter 2 veckorsperidoden och det var inget annat än att lämna in den på reparation. Har varit iväg 1 vecka nu med samma status om DOA kontroll.
    Så vi får väl se om man får en ny.
    Köptes från TPH.

6. charlie4

charlie4 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon "dog" idag. Lät den ligga men den var i alla fall varm runt kameran. Gick inte att slå på och tog ingen laddning. Lät den ändå vara över en timme, och fortfarande varm, men ingen reaktion. Tog till det "gamla" knepet att hålla in volym ner och sedan power en stund, och då kom boot-menyn upp! Väljer fastboot via volym upp och ner´och trycker till på power, sen väljer jag power down och trycker power. Låter telefonen slå av sig ordentligt. Sen provar jag att trycka igång den som vanligt, och vad händer.......... F-N!

7. charlie4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, just ja, vad hände? Jo, den startade spm vanligt. Så nu får man leva på hoppetoch tro att den funkar! Ett tips dock om det skulel hända er!

8. sw33troll

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det måste vara det jag gjorde utan att veta om det, kom åt volymknappen innan jag tryckte på power är jag ganska säker på. Skönt att veta att man inte är ensam om problemet iallafall :) Har inte varit några problem sen dess, utom att telefonen blir fruktansvärt varm...

9. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

min dog i förr går efter en halvtimme i laddaren starta den igen och sen dess inga problem

10. charlie4

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förmodligen en process som hänger sig, kanske löst med senaste uppdateringen. I en annan telefon hade man tagit ur batteriet och stoppat i det igen, men det är LITE svårt...... så antingen volknapp och power eller vänta till batteriet laddat ur.....Har i alla fall inte haft problemet fler gånger! Visst är det fördelar med mökjigheter att ta ur batteri och minneskort!