Problem: Död galaxy note?!

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av fürsten, 25 feb 2012.

1. fürsten

fürsten Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!
    Fick lite panik i morse då jag vaknade och märkte att min note är totalt död? Alltså det är inte så att den tvärt startar och sedan dör eller något i den stilen, inget tecken på livstecken alls, ingen vibration, inga lysande knappar, ingen skärm som tänds. Tänk er att ha stängt av telefonen och sedan bara sitter och tittar på den, ungefär så mycket händer. o_O
    Jag har provat att ta ut batteriet i ca 5 min, laddat den, kopplat in den i datorn, hålla inne knapparna för att starta i download mode och hard reset, talat om för den att starta nu annars kommer något hemskt att hända och googlat men fortfarande inget livstecken! :cry:

Så nu vänder jag mig hit och hoppas på att någon vet vad som ska göras!

Mvh Fürsten

Last edited: 25 feb 2012
  2. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Jag hade provat ännu mer med laddaren och batteriet på olika sätt, tex ladda utan batteri, stoppa i batteriet när laddaren redan är i och allt möjligt. Hjälper inget blir nog nästa steg att lämna in den på garanti. Den är inte rootad eller så?

3. jimmy.e

jimmy.e Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Testa med att byta batteriet.Ngn säljare eller kompis,kompis kan nog hjälpa till.

För jag har ett liknande problem på en omnia 2, Nytt batteriet och telefonen har legat 6-8mån. Både telefon och batteriet är dött.
    Min lösning: telefonen åkte tillbaka in i lådan tyvärr.

4. fürsten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde till en kompis nyss och han sa att jag skulle mäta upp batteriet och de gjorde jag, fick ut 0.0V ifall jag nu mätte rätt, mätte på tjejens fungerade batteri sedan mitt så det bör vara rätt. Frågan är bara hur det kan ha fått 0.0V? Kompisen påstod att batteriet kunde ha gått sönder under natten då ja ladda telefonen och det låter mycket rimligt tycker jag också. Det syns dock inget på batteriet, det har inte svällt upp eller något sådant.

Rootad och flashad med checkrom V5 och abyssnote 4.0 kernel, inte någon överklock eller övervoltning.

5. jimmy.e

jimmy.e Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det sitter en liten krets, som sköter lite av övervakningen av batteri laddning. Som tex överladdning,laddspänning,temperatur och det finns säkert en säkring någonstans.

Om du får behålla batteriet eller rättare sagt om du inte tar ut ett nytt på garantin, så kan du ta bort batteriets "samsung" klistermärke runt om. Så ligger batteriet i en fyrkantig plastbit, ploppar du ur batteriet från plastbiten så ser du kretsen.
    (inga verktyg behövs, allt kan man göra med handkraft.)

6. fürsten

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj! goda nyheter, telefonen har startat igen konstigt nog men bra är det ju iaf :)
    Det vi gjorde var att koppla på batteriet på ett spänningsaggregat på 4V en tvärt och sedan stoppa tillbaka det in i telefonen och koppla på det på kompisens laddare sedan startade den, dock så lös en varningstriangel bredvid batteristatusen (ni vet den som kommer upp i början om man har för lite batteri för att starta telefonen), men den funkade som vanligt efter det.

Frågan är bara varför det blev som det blev och om det kan hända igen? Mycket märkligt

7. enmil

enmil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Antar att den blev urladdad. Blir den det och man lämnar in den så kickstartar dom den med ett nättagg åt en ungefär som ni har gjort.

Råkade ut för samma sak men då hade jag sovit på den hehe. Tror strömknappen blev intryckt för länge när jag låg på den. Ingen respons alls när jag försökte starta den på morgonen och inget hände med laddaren i heller.
    Lät den sitta med laddaren i 2 timmar sen var den som normalt igen. :)

8. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Min Note slutade i går att ta laddning, inte heller märker datorn när man kopplar in den med USB. Något är galet.

9. Kock3n

Kock3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

min gjorde också det då hade piggen i där man sätter i ladderen blivit lite böjd neråt. det hjälpte att böja upp den.