Problem: Död mikrofon

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av Longhong, 16 jan 2014.

1. Longhong

Longhong Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Idag anlände min G2'a, och jag bestämde mig ganska tidigt (dumt nog) att köra stock minsann var tråkigt, så jag slängde in Cyanogenmod 10.2.
    Däremot var lyckan kortvarig eftersom jag snart märkte att mikrofonen var värdelös på det sätt att volymen är väldigt låg, och det som hörs är mer brus än något urtydbart. Detta gäller både när man pratar i telefon samt när man filmar.
    Därför gick jag tillbaka till stock för att se ifall det måhända var CM som skojsade till det, vilket det tyvärr inte visade sig vara.

Eftersom jag har ROM'at telefonen så vet jag inte ifall garantin har gått ut. vilket gör att jag sitter här med aningen ångest.
    I denna tråd är det ett par andra personer som haft liknande problem, och en av användarna hade även han ROM'at mobilen, och han lyckades tydligen hävda DOA.
    Jag använde mig utav denna metod ifall det är betydande.

Min fråga är alltså ifall det kan vara problem med att hävda DOA (vilket det är!) eftersom jag ROM'at, och isåfall vad man ska göra för att slippa några tjuriga arbetare på LG.

Hälsningar,

Last edited: 16 jan 2014
  2. wargreymon

wargreymon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    531

MINA ENHETER

3. Longhong

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Tar och svarar här i trots att jag kanske bör göra det i tråden som du länkade till, men skulle bara vilja ha svar på en snabb fråga:

I download mode står det att mobilen är unrooted, men jag måste göra detta ändå då man kan se skillnaden i recovery, eller?

4. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Står det det när du kör CM? Låter märkligt. Återställ den till stock och förklara att du är 100% säker på att det är ett hårdvaruproblem med ANR-mikrofonen. Då borde de bara hålla med och ta in telefonen oavsett vad du gjort med den mjukvarumässigt.

5. Longhong

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jajamensan (körde dock inte CM vid det tillfället, utan hade gått tillbaka till min recovery)! CWM har dock frågat ifall jag vill ha root varje gång jag rebootar i recovery, men jag bemödade mig aldrig att skaffa det.
    Har iallafall tagit mig igenom alla stegen nu, så nu bör jag vara tillbaka på "full-stock" så och säga.
    CWM startar iallafall inte, så jag antar jag gjort rätt! :)