död pixel ? eller liknande, garanti ?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av hitman, 13 maj 2010.

1. hitman

hitman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, Nu har jag läst flera olika trådar och alla säger olika saker. Jag fick en död pixel på min desire efter ca 10 dagars knappa användande men jag hann inte lämna in den först det hade gått 2 veckor så jag antar att jag inte har bytesrätt eller va det heter... Den första veckan hade jag problem med att telefonen kopplade ifrån minneskortet helt av sig själv med :S den slutade dock med det sista veckan, dock uppstod problemet med pixeln..

Den är redan skickat till verkstaden på reparation så nu undrar jag om någon som har haft likande problem , skickat den till verkstaden och fått problemet avvisad/nekad lagning för att felet inte är tillräckligt allvarligt?

Jag vet inte om pixlel regler om vafan om det kommer en vit prick mitt i skärmen efter 2 veckor ska man väll inte behöva acceptera detta? Dom ska väll laga den eller ersätta utan att neka?

2. Mange33

Mange33 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade också döda pixlar men det var rätt många. Skickade tillbaka den och ska få en ny när den finns i lager igen. Hade även en större glipa i bak på batterilocket, gick inte ihop riktigt.

3. hitman

hitman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, hoppas du får en. Men vafan jag borde också få en ny, iallafall få den lagad, varför ska man acceptera en död pixel, en prick mitt i skärmen vafan... Jag skulle aldrig köpt den om jag visste att dom inte lagar den vid småfel...

Känns som man bor i Afghanistan..

4. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Först hade jag letat rätt på en HTC-säljare, är inte han villig att hjälpa så hade jag ringt och hört med konsument vad dom har att säga.

5. hitman

hitman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta fick jag av HTC som svar:

Hej Hitman! Tack för att du kontaktar HTC Angående din fråga om reparation och garranti, Som du beskriver det så bör det gå på garrantin. Mvh Adrian HTC

Varför fortsätter folk säga att HTC har krav på att det ska vara flera döda pixlar för att det ska åtgärda problemet när det inte har det?

Sluta oroa folk när ni inte vet fakta !

Antar att dom kommer fixa min lur...

6. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    ahh, jag trodde du redan fått avslagen garanti, jag läser fort när jag läser :) men då gör du så när du fått garantin avslagen som jag skrev, hehe

Säljare är en sån där snubbe som har hand om ett distrikt som springer omkring i butiker och kränger på ÅF massa saker, inte support, säljare kan ordna saker om man tjatar verkar snäll ;)

7. hitman

hitman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

snackar du om allmäna- reklamationsnämnden?