Fått en död (grå?) pixel. Comviqs uppackningsgaranti som gäller för sju dagar har gått ut, ringde in åtta dagar efter mottagen leverans, och den måste in till Anovo. Nån som känner till en app för att väcka pixeln om den inte skulle va död?
https://market.android.com/details?id=com.jscreenfix.android https://market.android.com/details?id=uk.co.technicalmargaret.game.pixelfixer&feature=search_result
Om den faktiskt är död så kan ingen app i världen väcka den. Om den däremot bara är frusen (jag har ett par blå såna på min display) så kan det vara möjligt. Jag har dock aldrig lyckats få igång en frusen heller. Jag är också långt förbi att få telefonen utbytt direkt, så det skulle bli inskick om jag ville få detta åtgärdat. Vet dock inte om jag tänker bry mig, då det egentligen bara är en av dem jag märker (och då bara när bakgrunden vid den är svart). Av erfarenhet vet jag att man stör sig oerhört mycket på sånt här i början, men att man efter ett tag helt enkelt slutar bry sig. Hade ett par frusna pixlar på min första DS Lite. Fick den utbytt direkt. Efter några dagar upptäckte jag att även den nya led av det. Orkade inte åka och byta ut den igen, och ett tag senare brydde jag mig inte längre. Frusna pixlar är ett vanligt fel på LCD-skärmar. Jag har det även på min TV. Till skillnad från döda pixlar (som alltid är släckta) så syns ju frusna pixlar generellt bara mot vissa bakgrundsfärger (oftast svart), vilket gör dem mycket mindre irriterande. Hade Blade varit en dyr mobil (tänk 5000 spänn) så hade jag nog varit mer angelägen att få den fixad, men nu när jag bara betalat 1500 spänn så känns det inte som världens undergång om den inte är 100% felfri. Det vet vi ju redan att den inte är, på andra sätt.
Döda pixlar på datorskärmar lägger jag inte märke till el bryr mig inte så speciellt mycket om, till skillnad från mobiltelefonens skärm som är betydligt mindre och sticker ut mer. Mig personligen har värdet inte så stor roll för huruvida jag skickar in en produkt, som Blade, för garantiärende eller inte, utan om fabrikationsfelet stör mig och i det här fallet gör den det. Är det för mycket begärt att få en helt felfri Blade?
Kan hålla mig dig om att man kan kräva en felfri produkt oavsett priset. Men det jag hört om Anovo så hade jag inte orkat brytt mig om att skicka in. Långa väntetider, ibland gör de inget åt luren överhuvudtaget, man får tillbaks luren med NYA fel, man får skicka in luren gång på gång för att få felen fixade(är väl tre ggr, sen får man en ny lur). Om jag hade lagt mkt pengar på luren, då hade jag orkat med att trixa för att få en felfri.
Yes, frågan är om det är värt pga av den långa servicetiden och om de öht fixar felet bara för ett pixelfel. Borde ju gå på garantin kan man ju tycka. Haft att göra med Anovo tidigare med tre mobiler, varav en var en ersättningsmobil av likadan modell som den jag skicka in första gången pga värmeproblem och den nya hade exakt liknande problem så jag reklamera skitmobilen (W890i) och fick välja en annan mobil för nästan samma pris. Den hamna senare också hos Anovo pga avstängningar bland annat men fick tillbaka den utan att Anovo hade gjort nåt med den, bara uppdaterat mjukvaran, men annars har mina erfarenheter av Anovo varit ok och fått ny mobil nästan varje gång.