Fråga: Död pixel

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av twiggroid, 3 feb 2012.

1. twiggroid

twiggroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har en död pixel/grön pixel i min note som alltid lyser. dock är den väldigt liten och jag märker den knappt.

Jag gick till telenor för några veckor sedan och frågade om vad som gäller, de svarade att jag har 1 års garanti på den och det täcker döda pixlar, alltså nolltolerans, är det någon som kan verifiera detta?

nu funderar jag på vad jag borde göra. brukar de byta ut hela skärmen eller får man ett nytt exemplar?

Jag vet inte om jag borde vänta lite, ifall det kanske kommer en note som är något förbättrad, kanske fixat småfel osv, eller om jag bara ska ta å lämna in den direkt.

Dessutom har den lite lagg, vilket jag stör mig endel på, vet ni om detta lagg varierar från mobil till mobil, eller om alla Note har detta symptom?

mvh

2. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    I vilken app eller i vilken webläsare har du lagget??

3. R3b0rn

R3b0rn Impartial Droid Moderator

Mottagna gillanden:
    6 733
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Apple iPhone 16 Pro Max
    Trött jag är på detta eviga tjöt om lagg. Vill du bli av 100% med lagg? Gör nått åt saken och sluta lipa. Roota och gör rätt för dig och gör om mobilen till det du vill att den skall vara. Samsung är som vilket annat företag somhelst. Dom inriktar sig till massorna, inte till den lille swedroid individen som tycker det är skit med touvhwiz och alla helvettes värdelösa widgets som normala människor håller sig ifrån att ha på sina hemskärmar.

Tillbaks till topik. Döda pixlar får du en helt ny mobil direkt. Skärmen och digitizerna och glaset är alla en komplett enhet. Med andra ord kan dom inte bara byta samoled skärmen utan måste byta allt. Billigare och ge dig en ny.

| CheckROM v5 + AbyssNote v3.5 Powered Galaxy Note | Tapatalk |

hdjb1 gillar detta.
  4. hdjb1

hdjb1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Asus Zenfone 11 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512
    Övrigt:
    B&W PI8, B&W PI7 S2, B&W P7, Watch 6 Classic
    Jag är också trött på tjatet om lagg.. Vem sitter vid datorn med windows 7 och bläddrar i menyerna och fönster för att kolla om det laggar???? Kör appar och surfa och njut.. För det finns inget lagg i Noten när man använder den som den är till för. Bläddra i menyerna får väl skolungarna göra i skolan men skriv inte här om det....

janhol gillar detta.
  5. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Instämmer till 1000% om det som skrivs ovan om att det får vara slut på tjatet om lagg som inte finns.

hdjb1 gillar detta.
  6. Skree

Skree Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

R3b0rn: Är du säker på att han får en ny mobil? Jag hade linjerna vid grå bakgrund och min mobil bytte dem skärmen på (linjerna försvann helt....samt även den rödtoning som fanns vid kanterna av skärmen...är otroligt nöjd nu), Jag gick dock genom samsung och inte Telenor