"Död" ruta på skärmen

Diskussion i 'Magic' startad av MrKindell, 25 feb 2010.

1. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Skönt att jag hittade ett svenskt android forum :)

Har en fråga som gäller min HTC Magic.

På min vänstra menyskärm har jag en ruta längst upp till vänster där det ska få plats 4st ikoner eller en analog klocka tex.
    Men av någon anledning får jag inte lägga upp några ikoner eller liknande där.
    Den beter sig som om skärmen redan är full. Tar jag en redan existerande ikon och flyttar den till platsen som är "tom" så hoppar den bara tillbaka till ursprungsläget.

Någon som har haft samma strul och har löst det?
    Funderar på om en uppdatering av telefonen skulle hjälpa...

Tack på förhand.

2. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jo det har jag vart med om, både på sense-rommar och på vanliga vanilla rommar baserade på 1.6

Lite störande med de har försvunnit av sig självt och vissa rommar uppstår problemet inte alls. För mig har jag för mig att det räckte att du bytte screen, höll inne en widget och bara släppte tillbaka den utan att flytta på den, sedan byytte tillbaka till den screenen med "död" yta så gick det att flytta skit till den ytan

3. MrKindell

MrKindell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tack för svaret...

Fungerade dock inte för mig och det har varit läänge nu så jag tvivlar på att det försvinner av sig själv.

Funderar på att uppdatera telefonen å se om det hjälper. Men loosar man alla sina inställningar å appar då?

Min har:
    Firmware 1.5
    Baseband version 65.52S.2018U_3.22.20.17
    Kernal version 2.6.27-dd63d1ebu70000@Android-X01

4. pattern

pattern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter som att det ligger en widget där bara det att den inte syns av någon anledning (hängt sig/buggat ur).

Testa long-press på området som om du skulle flytta det som ligger där och sen dra till remove, se om det funkar kanske.

Testat starta om telefonen?