Problem: Död S2:a

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Loka04, Jul 5, 2012.

1. Loka04

Loka04 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, skulle behöva lite hjälp.

På eftermiddagen idag så såg jag att jag hade 100% batteri kvar trots att jag drog ur laddaren när jag gick upp vid 9 tiden. Så tänkte att det inte kunde stämma så starta om den för att se om den skulle visa rätt. Men den starta aldrig upp igen. Den är helt död.. Har testat alla kombinationer med knapparna för att starta den i olika lägen, haft ur batteriet en längre tid, men den är helt död.

Sätter jag i laddaren händer det inget heller förutom att mobilen blir skitvarm på nån minut. Den är rootad och flashad med annan rom men det var nog 2 månader sen jag flasha den sist och har funkat felfritt sen dess.

Så är det någon som har nån ide om vad som har hänt?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar som den är hardbricked, men batteriet blir varmt ...det är konstigt. Eftersom telefonen reagerar på ström ju.

Har du provat en annan laddare? Eller annat batteri?

3. Loka04

Loka04 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej inte provat med annan laddare eller batteri. Får göra det på måndag. åker bort över helgen nu så har inte möjlighet att göra det.

4. magnea

magnea Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har hänt samma sak för mig efter en omstart helt död batteri o mobil blir varma så laddare funkar har testat med annat batteri ingen skilnad helt död

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du ej kan starta upp i Recovery "Volym upp - Hemknappen - Powerknappen samtidigt" så är den ganska hardbricked... Bara att skicka in den! Jag hade precis likadant, det handlade om ett bränt moderkort! Jag skickade in den på Mobilbyrån i Stockholm (Södermalm), tog 3 dagar tills de bytt moderkortet och gav tillbaka den - gick på garantin trots root och flash! ;) Så bor du i Sthlm skulle jag tipsa dig om Mobilbyrån! Annars ringer du Samsung och frågar vad de har för verkstäder nära dig!

Lycka till! Och, vänta inte med att skicka in den, du kommer bara få vänta längre på att få tillbaka den :( Dock ska du absolut pröva annat batteri, men det är det sista :P

6. magnea

magnea Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Då får man väll lämna in den o hoppas det går utan kvitto då den försvan när jag flyttade

7. Loka04

Loka04 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja man får väl lämna in den och hoppas det löser sig utan kvitto och trots med root och flash.. Börjar få eksem i händerna av att använda min gamla iphone ;) Annars är det väl bara och köpa en ny mobil. :P